BILLA nedala slevu mluvčímu BIS, 12 plzní stálo pořád 37,90 Kč. Rozmáznuto na sítích

07.05.2025 17:30 | Zprávy

Vedoucí komunikace BIS Ladislav Šticha se podělil na X se svým nepříjemným zážitkem ze supermarketu. Chtěl si koupit obyčejné pivo za výhodnou cenu. U pokladny ale narazil. Balení více kusů stálo zcela nelogicky víc, než jednotlivé plechovky. Rozdíl v ceně byl obrovský. Zareagoval i prezident Svazu průmyslu a obchodu – Tomáš Prouza.

BILLA nedala slevu mluvčímu BIS, 12 plzní stálo pořád 37,90 Kč. Rozmáznuto na sítích
Foto: X/Ladislav Šticha
Popisek: Ladislav Šticha nakupuje pivo v obchodním řetězci

Svou negativní zkušenost pan Šticha popsal na sociální síti X. „V Bille kupuju 12 piv, jsou v akci od dvou kusů. Abych to lépe pobral, beru ty v igelitu po šesti kusech. Při placení vidím, že sleva je jen na ty samostatné. V igelitu stejné pixly za plnou palbu,“ postěžoval si. Přiložil fotku, ze které je patrné výrazný cenový rozdíl. Plechovka Plzně bez slevy za 37,90, ale se slevou od dvou kusů už jen za 28,90. Protože pan Šticha chtěl zkonzumovat dvanáct piv, rozdíl v ceně dělá 108 korun. Ladislav Šticha se obrátil přímo na prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzu: „Proč se tyhle absurdity nedějí v Německu a Rakousku, ale jen u nás?“

Šéfovi komunikace BIS poradil jeden z diskutujících: „Asi stačilo nahlásit manažerce přímo na prodejně, lajky na twitteru ten problém spíše nevyřeší.“

„Stalo se. Manažerka neochotná. Takže zboží jsem vrátil a nic už nekoupil. Slušná firma by reagovala, Billa ovšem tady nekomunikuje,“ postěžoval si Šticha.

Problém dražších piv v „sixpacku“ než jednotlivě bude pravděpodobně spočívat v tom, že jde o dvě rozdílné položky, každá s jiným EAN kódem a také s jinou cenou. Diskutující se věnovali otázce, proč spotřebitelé za takové praktiky prodejce „nevytrestají“. 

Na tuto otázku odpověděl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza: „A podle jaké logiky chcete trestat obchodníka, když o tom, jaké balení a za jakou cenu rozhoduje dodavatel?“

Lidé v diskusi Prouzovi odpověděli, že konečnou cenu si tak jako tak určuje obchodník.

Prouza se vyjádřil i k původní otázce Ladislava Štichy. „Tohle je otázka na Plzeňský Prazdroj. Zboží, které nabídne do akce, cenu i formát (jednotlivé plechovky vs. multipack) si jako dominantní dodavatel stanovuje on. A obecněji – děje se to po celém světě, řada výrobců je ochotna dát na multipacky větší slevu, protože prodá více.“

Větší odbyt = nižší cena. S tím Ladislav Šticha souhlasil. Proto nechápe, proč je tomu u nás jinak: „Tomáši, píšete to přesně. Trend je venku přesně opačný, tedy čím víc koupím, tím nižší mám jednotkovou cenu. Proto mě zaskočilo, že u nás je to naopak. Pivovar tvrdí, že cenové akce po dohodě s dodavatelem dělají řetězce. Tak je to se vším v téhle branži. Viz řetězce a zemědělci.“

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Novotný

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

koncesionářské poplatky

Dobrý den, pane Nachere. Samozřejmě vím, že jste proti zvýšení koncesionářských poplatků, a pokud to dobře chápu, tak když budete u moci, tak je opět snížíte? A neuvažujete o jejich úplném zrušení? Já netvrdím, že se třeba na nějaké pořady na ČT nekoukám, ale pokud jde o zpravodajství rozhodně mi ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 38 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Akci Milionu chvilek navštívili lidé od Turka a Vidlák. I s transparenty

18:55 Akci Milionu chvilek navštívili lidé od Turka a Vidlák. I s transparenty

Ve středu 7. května se v centru Prahy uskutečnila veřejná akce Milionu chvilek pro demokracii pod he…