Bernard provokuje feministky. Opravil kritizované „sexistické“ billboardy, ale opět se to nelíbí

15.06.2017 21:30

Kritika ze všech stran se snáší na pivovar Bernard. A to kvůli reklamě. Ta podle některých obsahuje sexistické prvky. Pivovar sice zareagoval novými billboardy, podle některých ale v tomto směru zase nepříliš povedeně.

Bernard provokuje feministky. Opravil kritizované „sexistické“ billboardy, ale opět se to nelíbí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stanislav Bernard, majitel pivovaru známý mimo jiné i díky svým radikálním postojům proti korupci

Na nové billboardy zareagovali v minulých dnech zástupci Stínové rady pro reklamu, kteří majiteli napsali otevřený dopis. Panu Bernardovi vyčetli nejen údajně sexistické prvky v předešlých reklamách, ale v tomto kontextu se jim nelíbí ani reklamy nové.

V otevřeném dopise vysvětlují, co se jim nelíbí ani na nových billboardech. „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaši, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise.

  • Původní zdroj ZDE

Nyní se do nových reklam opřela i Johanna Nejedlová na stránkách Deníku Referendum. „Marketingoví kreativci pivovaru Bernard se opět pochlapili (záměrně používám tahle slova) a představili nové reklamní billboardy, na nichž předchozí motivy půllitru a ‚pin up girl‘ doplnili o obličej majitele pivovaru Stanislava Bernarda a nápis ‚feminist edition‘, ‚za vším hledej ženu‘ či ‚pivo s koulemi‘,“ píše Nejedlová s tím, že pivovar, aby reagoval na kritiku, zvolil trapnou frašku, jíž se podle jejího názoru pokouší provokovat feministky.

Nejedlá ve svém komentáři píše, že ji zaráží, že nejen Bernard, ale ani žádný další výrobce piva si neuvědomuje nebo naschvál nevidí, že úplně opomíjí polovinu populace, když svoji reklamu cílí jen na muže. Nakonec se zamýšlí  i nad tím, jestli lidé vůbec chtějí ve veřejném prostoru reklamu na alkohol. „Shodli jsme se, že reklamy na cigarety jsou nepřijatelné. Stejně tak by podle mne měly být nepřijatelné i reklamy na alkohol, který je prokazatelně obdobně nebezpečný,“ míní autorka článku. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: David Hora

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Luxusní stěrka klausovského trolla Jakla v přímém přenosu.“ Tato hláška po pořadu ČT rozpoutala regulérní válku na internetu. Podívejte se sami

10:15 „Luxusní stěrka klausovského trolla Jakla v přímém přenosu.“ Tato hláška po pořadu ČT rozpoutala regulérní válku na internetu. Podívejte se sami

Divokou debatu na sociálních sítích rozpoutal čtvrteční díl pořadu Události, komentáře v České telev…