Podle šéfa Asociace českých reklamních agentur Pavla Brabce je ale jakékoliv zpodobnění hlavy státu v reklamě v rozporu s etickým kodexem Rady pro reklamu. Podle těchto pravidel totiž reklama nesmí využívat nositele veřejné autority, a to ani v případě, že by s tím souhlasil.
Na několika fotomontážích zveřejněných na internetových stránkách společnosti V2CIGS vystupuje prezident Zeman vždy s cigaretou u úst a se sloganem, který upozorňuje na rozdíly mezi klasickým kouřením a nabízenými elektronickými cigaretami. "Co oči nevidí, to srdce nebolí" nebo "Zpruzení a uzení. Zeman vyžene vládu, i kdyby ji měl vykouřit", jsou některé texty, které spotřebitele vybízejí ke koupi takzvaných e-cigaret.
"To je naprosto nepřípustné a žalovatelné," řekl k této kampani marketingový expert a pedagog vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš. Z minulosti je podle něj známý podobný případ, kdy se v reklamě na lyže objevil někdejší prezident Václav Klaus. Na kritiku kampaně tehdy podle Mikeše firma reagovala okamžitým stažením svých reklamních materiálů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk