„Nevíte, proč být v odborech? Abyste se nemuseli modlit. Spravedlivá mzda není zadarmo,“ stojí na jednom z letáků. Slova na něm dokresluje růženec. Na jiném je pak bezdomovec se slovy: „Bída není životní styl.“ Na dalším plakátu dítě šije britské vlajky. Tento plakát reaguje na dětskou práci, jejíž zákaz podle autora kampaně není samozřejmostí.
Odbory by měly být sexy
Co říkáte na omluvu expremiéra Stanislava Grosse?Anketa
„Je to moje soukromá iniciativa. Josef Středula (Středula se stal novým předsedou ČMKOS – pozn. red.) v České televizi říkal, že odbory by měly být sexy. Já, protože jsem dělal logo odborů a design jejich sjezdu, tak jsem na to zareagoval touto guerillovou kampaní,“ řekl ParlamentnímListům.cz její autor Štěpán Kotrba s tím, že celou věc vytvořil zdarma.
Cílem je přimět občany k zapojení se do odborové činnosti a přiblížit prospěšnost odborů. „Počkám si na reakci odborářů, zda se jim kampaň bude líbit. V tuto chvíli jde o kampaň na internetu, na Facebooku. Negativních ohlasů je velmi málo, jsem spokojený. Ukázalo se, že odbory občany zajímají, což je podstatné. Ukázalo se také, že lidi oslovují témata, která odbory přinášejí. Teď je na novém vedení ČMKOS, jak se ke komunikaci s lidmi postaví, zda dokáže atraktivně vysvětlovat, k čemu mají lidé v odborech být, k čemu odbory jsou, v čem lidem mohou pomoci a zda to dokáží říkat tak, aby tomu lidé porozuměli,“ doplnil Kotrba.
Odboráři vnímají kampaň pozitivně
Podle mluvčí ČMKOS Jany Kašparové odboráři vnímají tuto kampaň pozitivně. „Plakáty se mezi odboráři šíří s pozitivní odezvou,“ uvedla s tím, že odbory chtějí s Kotrbou jednat o další spolupráci.
Drábek? Ministr nezaměstnanosti
A proč by tedy lidé měli být v odborech? „Pan prezident si stěžoval, že se snížila členská základna odborů… Ty odpovědi, které já nabízím, jsou dle mého názoru pravdivé,“ řekl dále Kotrba a poukázal na další plakát, na kterém je exministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek. „To nebyl ministr práce, to byl ministr nezaměstnanosti. To byl ministr, který se snažil o to, aby co nejvíce lidí bylo nezaměstnaných, aby trpěli co nejhůř,“ komentoval pak pro ParlamentníListy.cz Drábkovo působení v resortu designér.
Po internetu koluje nesmyslů, tvrdí Drábek
„Po internetu koluje nesmyslů… To opravdu nestojí za komentář,“ reagoval pak pro ParlamentníListy.cz bývalý ministr práce a sociálních věcí v Nečasově vládě Jaromír Drábek.
Dobrá práce, chválí expert
Podle mediálního experta Jiřího Mikeše Kotrba odvedl velice dobrou práci. „Jen u dítěte, co šije, je vlajka UK jaksi zavádějící.Ty letáčky mají nápady, jsou jednoduché, zapamatovatelné. Kotrba mne vskutku příjemně překvapil. Kdo by to do něj řekl,“ ohodnotil kampaň Mikeš.
Provokativní asociál
Konzultant v oblasti PR a marketingu Petr Dimun k tomu dodává: „Štěpán Kotrba je provokativní asociál, ale tohle se mu podařilo. Možná právě proto, že je asociál, což v kontrastu s odbory má své kouzlo,“ konstatoval někdejší vedoucí sekce PR a marketingu ČSSD a bývalý mluvčí Ministerstva spravedlnosti a Ministerstva pro místní rozvoj.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka