V prvé řadě upozornil na problém s vyšetřováním. Černé skříňky, na nichž je zaznamenána veškerá komunikace mezi piloty a stanovišti řízení letu nebo vzájemné rozhovory osádky v kabině, prozkoumávají čtyři země – Ukrajina, Holandsko, Austrálie a Belgie. Záznamy z pozemního stanoviště řízení letů ihned zabavily ukrajinské orgány a jejich další osud je neznámý. Podle Minaříka by mělo dojít k vzájemnému porovnání obou nahrávek, aby se mohl zrekonstruovat průběh celého letu.
Vystoupat s SU-25 do výšek kolem 10 km by nebyl problém
Minařík je bývalým vojenským pilotem. Létal i na stroji SU-25, o kterém se spekulovalo, že mohl sestřelit dopravní letadlo s 300 lidmi na palubě. Generálmajor souhlasí s tím, že dostup letounu je opravdu jen do výšky sedmi kilometrů. Jeho motory, trup nebo různé agregáty ale umožňují vzlétnout i výš.
„Z hlediska mých praktických zkušeností, protože jsem na těchto výškách s ním létal a dodržoval toto omezení, a jsem přesvědčen, že vystoupání do výšek kolem 10 km by nebyl problém. Letoun měl dostatečný přebytek tahu pro další stoupání (dva motory z letounů MIG 21 bez forsážních komor),“ vysvětlil Minařík v článku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: vfe