Zvýšení platů zaměstnanců pražského dopravního podniku, zahájení stavby metra D a referendum o budoucí podobě Václavského náměstí i magistrály. Pražská ČSSD považuje za jasnou investiční prioritu příštího vedení hlavního města Prahy výstavbu samostatné nové linky metra D, která prý může v důsledcích vyjít levněji než v případě, že by se linka D realizovala jako pouhá odbočka stávající oranžové trasy C.
I proto zřejmě socialisté zvolili jako místo čtvrteční tiskovky prostor před Thomayerovou nemocnicí, kde jako stánek vytvořili maketu vstupu do možné budoucí stanice metra. „ČSSD celou dobu naprosto jednoznačně a stále stejně říká, že chceme jednu trasu metra D, žádnou odbočku z trasy C. Jsme přesvědčeni o tom, že v důsledku samostatná trasa vyjde levněji. Toto řešení má několik zásadních výhod. Za prvé je v souladu s dnešním územním plánem a je vydáno územní rozhodnutí. Zásadní pro obyvatele Prahy je interval metra ve špičce. V případě, že by se realizovala odbočka z metra C, jezdilo by metro tak, že do této oblasti by metro vjíždělo pouze každých šest minut. V případě samostatné linky jsme schopni dosáhnout intervalu 200 sekund,“ vysvětloval Karel Březina.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka