O především mediální propagandě a manipulaci spolu v Debatním klubu diskutovali Lukáš Glyniarcik a Jiří Schmied. Glyniarcik je vydavatelem portálu vlastníhlavou.cz a Schmied provozuje server podobného ražení freepub.cz.
Co to vlastně je propaganda? Podle Glyniarcika jde o úmyslnou a systematickou snahu formulovat vnímání lidí a tomu je i přizpůsoben způsob, jakým se informace podávají. Příkladů propagandy v nedávné minulosti je prý několik. „Libye, Sýrie a teď Ukrajina. Tam je toho hodně, co nám bylo zatajeno,“ je přesvědčen Glyniarcik.
- Více informací k tématu na webu Debatního klubu
Záměrná propaganda ČT?
„Nejvíc mě v tomto smyslu zaujala Česká televize. Soukromá média jsou něco jiného, pro ně je to podnikání, ale Česká televize má jiný status. Má ze zákona povinnost informovat objektivně, všestranně a ve svém vlastním kodexu má, že si informace musí ověřovat minimálně ze dvou na sobě nezávislých zdrojů. A pokud má jen jeden zdroj, musí to tak i uvést,“ konstatoval Jiří Schmied v Debatním klubu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka