Který pražský primátor byl nejhorší?Anketa
Řada zakázek, jak píše Týden, se týká bezpečnostních služeb, poradenství, informačních technologií, městského kamerového systému či správy majetku. Za každou inkasuje detektivní kancelář statisícové částky z kapes Pražanů. Současně se dostávají k citlivým údajům.
Kancelář Pinkerton odmítá smlouvy komentovat. „Proč se o to zajímáte? Co jsme pro ně dělali, do toho vám nic není," odpověděl její jednatel Jan Beroun na dotaz Týdne.
Tomáš Hudeček, který je lídrem kandidátky TOP 09 pro komunální volby, prý nereaguje vůbec. Mluvčí magistrátu Petra Hrubá poslala přehled pouhých tří zakázek v celkové hodnotě 436 tisíc korun. Podle zjištění magazínu jich za poslední tři roky bylo ovšem mnohem více.
Pro magistrát navíc pracuje i kancelář SUB S.A., kterou spoluvlastnil exministr vnitra Jan Kubice. Ten má podle Týdne vazby na společnost Prominecon, která realizuje výstavbu a rekonstrukci tunelů a silnic pražského metra. Manželka syna exministra je totiž dcerou generálního ředitele firmy Petra Kuchára.
Snadný výdělek pro detektivní agentury?
Jediným jednatelem detektivní kanceláře SUB S.A. je dnes Kubicův kamarád Hynek Vlas, bývalý náměstek Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. Velké množství zakázek, které firma od města získala, se týká přímo Opencard. Nejvíce zakázek ale radnice podle zjištění zadala firmě Cos Control, jejímž vlastníkem je také Vlas. V tomto případě jde prý vesměs o poradenské služby v celkové hodnotě několika milionů korun.
„Výstupy jsou často triviální a na úrovni zpráv studenta policejní akademie. Mám obavu, že si takto tyto agentury jen velmi dobře vydělávají. Problém ovšem je, že se tím zároveň dostanou k extrémně citlivým informacím, které se potom mohou snažit dále zobchodovat," upozornil pro Týden policista z elitního útvaru.
Policista, který si přál zůstat v anonymitě, dodává, že ve zpravodajské komunitě i v policii klíčí silné podezření, že lidé jako Vlas a Kubice Hudečkovi „rozpracovávají" politické konkurenty a připravují na ně dehonestující akce, pomluvy u jejich kolegů a skrze reklamní agentury také mediální dehonestace.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr