Vinu podle analýzy nesou sami příjemci dotací. Jen za první polovinu letošního roku bylo na ministerstvo doručeno celkem 1 028 nesrovnalostí. Více než polovina z nich pramení z neznalosti pravidel řídící dokumentace, především Příručky pro příjemce.
Pro školy, které nemají dostatek zkušeností s dotacemi a nemají prostředky na poradenskou agenturu, která by za ně projekt zpracovala, vyvstává riziko, že tyto školy udělají chybu a část peněz budou muset zaplatit ze svého.
Ministerstvo uznává, že je nutné v této oblasti posílit povědomí příjemců o pravidlech projektu. Zavést by se mohly například vzdělávací semináře.
Odpovědnost nesou příjemci dotace
"Finanční stránka pochybení jde na vrub jednotlivých příjemců dotací," komentuje to mluvčí ministerstva školství Hynek Jordán.
Ke konci června letošního roku bylo z celkem osmi a půl tisíc podpořených projektů a jednadevadesáti globálních grantů v rámci OP VK identifikováno celkem 3 683 podezření na nesrovnalost.
Odvozeno od počtu podezření, které se však může ještě změnit, je nejvyšší podíl nesrovnalostí v Jihočeském, Ústeckém a Libereckém kraji. Nejlépe jsou na tom naopak školy v kraji Zlínském a Středočeském.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr