„Představitelé Ústavního soudu, jako soudního orgánu ochrany ústavnosti, jednají s vrcholnými ústavními činiteli v předem projednaném a schváleném místě, termínu a dle ustanoveného protokolu. Časová a lokační koordinace těchto schůzek je velmi složitá a musí zohlednit především objektivní možnosti jejích účastníků,“ cituje list z dopisu, jímž Rychetský o modrý majáček žádá a který doputoval na Úřad vlády 23. června.
Když náhodou zácpy na dálnici nejsou, v Praze prý zbytečně lelkuje
Podle listu Rychetský argumentuje tím, že nejčastěji jezdí právě mezi Prahou a Brnem, a to obvykle v dopravní špičce, která jej brzdí. A že musí, aby byl v Praze na jednání včas, vyjíždět o dvě hodiny dříve. Když ale na dálnici náhodou žádný problém není, musí pak v Praze na nábřeží „lelkovat“.
Premiér předal Rychetského žádost ministru dopravy. Ten šéfa Ústavního soudu požádal o doplnění žádosti, Rychetského upozornil, že jízda s modrým majákem podle zákona neslouží k urychlení přepravy na plánovaná jednání, ale k plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností.
Rychetský považuje za nedůstojné zasílat ministrovi výčet svých úkolů
Rychetský odpověděl, že považuje za vzájemně nedůstojné, aby ministrovi zasílal výčet svých úkolů a povinností, které vyplývají z výkonu jeho funkce. Tím prý vzájemná komunikace skončila.
Podle deníku Rychetský nakonec modrý majáček nedostane, naopak okruh těch, kteří jej smí využívat, se ještě zúží. Návrh, který jde do mezirezortního připomínkového řízení, totiž počítá s tím, že o tuto výsadu přijdou hejtmani, kynologové, dopravní podniky a vozy horské služby.
autor: vam