"Potvrdilo se to, co jsem si myslel, že totiž pan prezident v žádném případě nemyslel na vyčleňování všech handicapovaných z hlavního vzdělávacího proudu. Když to budu konkretizovat, tak vozíčkář by neměl být ve škole pro vozíčkáře, ale v normální třídě,“ vysvětloval hned v úvodu Chládek.
Jsme pod obrovským tlakem EU, prozradil ministr
Ministr následně přičetl k tíži novinářům, že vzali jeden výrok z širšího kontextu. Naopak je prý hlavě státu vděčen za otevření důležitého tématu. Speciální školy by podle ministra neměly být zrušeny kvůli dětem, které je opravdu potřebují. Může se ale stát, že některé speciální školy budou zrušeny, jestliže se děti z nich podaří přesunut do běžného proudu, když to půjde. Tamní pedagogové ale ještě nemusí přijít o práci, protože i pak budou potřeba asistenti, psychologové, speciální pedagogové a tak podobně. Podstatné je, že při začleňování žáků do běžného proudu bude důležité vyjádření psychologa a pak informovaný souhlas rodičů.
"My jsme tady i pod obrovským tlakem Evropské komise, že jsme ne zcela dobře začleňovali romské děti do standardního vzdělávacího proudu,“ prozradil také ministr. Pomoci v řešení této situace by mělo zavedení povinného vzdělávání předškoláků. Od 1. září 2016 by měla platit povinnost dítě vzdělávat ještě před nástupem do školy, a to i formou domácího vzdělávání, ale podle jasně daného vzdělávacího programu.
"Mně vadí ještě jedna věc, že jsme zemí, kde minimální procento lidí opouští vzdělávací systém bez dokončení povinné školní docházky,“ podotkl na závěr tématu rezortu.
Nakonec hovořil také o povinných přijímacích zkouškách na střední školy. Podle jeho názoru to napomůže tomu, aby se následně k maturitě dostali ti žáci, kteří skutečně budou mít šanci odmaturovat. "My chceme dát standard, co by měla tato přijímací zkouška obsahovat,“ řekl k tomu ministr.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp