V prvním tématu Týdne v médiích se Petr Žantovský věnuje informacím o dalším kole debat kolem koncesionářských poplatků České televize a možné budoucí fúze České televize s Českým rozhlasem. V médiích se objevily zprávy o tom, že zatímco slučování obou institucí se zřejmě odsouvá, nad pokračováním systému koncesionářských poplatků visí otazník. Na způsobu financování veřejnoprávních médií se totiž programy hnutí ANO, SPD a Motoristů neshodují.
Petr Žantovský upozorňuje, že postoje, které politici prezentovali v předvolebních kampaních, se dnes značně liší od těch, které slyšíme po volbách. „Vypadá to na klasickou českou plichtu,“ říká Petr Žantovský. „Uděláme dva kroky vzad, pak jeden vpřed, pak zase dva vzad, pak jeden vpřed – a budeme tomu říkat pokrok,“ dodává mediální analytik.
Žantovský se proto věnoval samotnému obsahu České televize v poslední době, a to především v hlavním vysílacím čase. Připravil několik ukázek toho, na co veřejnoprávní televize v současnosti vyžaduje zvýšené koncesionářské poplatky.
Například v pátek 24. října mohli diváci v prime timu na ČT2 sledovat asi 190. reprízu francouzské kriminálky z roku 1987 s názvem Samotář. Hned po ní následoval na stejném programu americký krimi thriller Deset minut do půlnoci z roku 1983. Zatímco na ČT1, tedy „vlajkové lodi“ veřejnoprávní televize, běžel po osmé hodině večer pořad Minuty ze StarDance Tour, po němž následovalo opakování estrády Všechnopárty. Petr Žantovský k tomu poznamenává: „Asi to není úplně ideální příklad veřejnoprávního programu.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný



