Dan Ťok v ČT přiznal, před čím utíká z politiky

15.04.2019 20:48

Odcházející a nejdéle sloužící ministr dopravy Dan Ťok v Interview ČT poukázal na důvody, proč rezignoval na post ministra i poslance. Podle vlastních slov se již cítí politikou unaven a špatně snáší mediální pozornost a neférovou kritiku. Se svojí prací je však spokojen a věří, že budoucí ministři dopravy budou sklízet jeho ovoce.

Dan Ťok v ČT přiznal, před čím utíká z politiky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Na úvod interview Ťok přiznal, že si nedovedl představit, jak náročné je být ministrem dopravy. „Upřímně řečeno, neodhadnul jsem to, jak je složité ve státní správě mluvit s úředníky,“ posteskl si Ťok, že je to zcela jiná forma komunikace než v soukromé firmě.

„Úředníci mluví svým vlastním jazykem, je to jako byste přišla do cizí země s nedostatečnou znalostí jazyka a kultury a pak se divila, že se chovají jinak, než očekáváte,“ odpovídal dále Ťok na dotaz moderátorky Zuzany Tvarůžkové, zda je ministerstvo místem plným nástrah ze strany státních úředníků. Zlepšená komunikace s úředníky podle jeho názoru přispěla k tomu, že vydržel v úřadu tak dlouho.

Odchod z politiky je pro Ťoka únikem od mediálního tlaku a neférové kritiky, kterou v poslední době pociťoval. „Těch nefér věcí bylo hodně, například aféra D1 na konci minulého roku, protože ta byla účelová a přehnaně zveličovaná,“ postěžoval si Ťok, který prý chtěl končit již v lednu, ale to mu premiér Andrej Babiš ještě rozmluvil.

Největší těžkosti na ministerstvu podle Ťoka způsoboval tendr na mýtný systém. „Existoval tam jednoznačný zájem na tom, abych byl slabý ministr dopravy, a to ze strany současného dodavatele mýtného systému,“ útočil Ťok na firmu Kapsch, v jejíž kauze figuruje i Jaroslav Faltýnek. „O úloze Faltýnka při vyjednáváních jsem neměl ponětí,“ pokračoval dále končící ministr za ANO s tím, že Faltýnek neměl a nemá žádnou zvláštní vyjednávací úlohu na ministerstvu dopravy.

„My dneska máme rozestavěno 245 km dálnic a silnic 1. třídy. Zatímco já jsem poklepával základní kameny, moji nástupci to budou mít snazší a budou slavnostně otvírat nové úseky,“ vyzdvihoval Ťok při bilancování své vlády zejména nové rozestavěné úseky dálnic. Dálniční síť bude podle něj hotová již v roce 2030, ačkoliv NKÚ to odhaduje až na rok 2050.

Posledním tématem byly železnice a jejich aktuální stav. „Naše infrastruktura je v dobrém stavu, na rozdíl od Polska, které je nám dáváno za příklad ohledně dálnic,“ věří Ťok, že modernizace železnic probíhá ideálně. Větší problém spatřuje Ťok v nedostatku zaměstnanců, kdy například chybí až tři sta strojvůdců.

Na úplný závěr Ťok volá po větší uvážlivosti při slibování příspěvků sociálním skupinám, které vyčerpávají státní rozpočet. „Radši bych viděl peníze do investic než jen uspokojit všechny sociální skupiny,“ radí odcházející ministr dopravy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jma

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Nedávejte mi ta slova do úst“. Nerudová na debatě v obrátkách. Pak líčila přínosy války

21:04 „Nedávejte mi ta slova do úst“. Nerudová na debatě v obrátkách. Pak líčila přínosy války

Falšování dějin, lži a jednoduché mozky. V Aby bylo jasno se podívali, jak probíhala jedna z EU Deba…