V pedagogicko-psychologických poradnách v posledním roce přibylo dětí, které mají problémy projevující se jako dyslexie. Dělají hrubky, zasekávají se při čtení, neumějí správně napsat písmenka nebo držet tužku.
Do těchto poraden školy posílají děti v domnění, že mají poruchu učení. Poradna jim ale takovou diagnózu nepotvrdí. Dítě prý má ve skutečnosti jen problémy s učením způsobené distanční výukou.
Jste pro zvýšení poplatků za ČT?Anketa
Děti mají nejčastěji problémy s vyjadřováním, čtením a porozuměním čtenému textu. To potvrzuje i ředitelka Pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 1, 2 a 4 Galina Jarolímková. Především menší děti kromě horšího čtení také hůře píšou.
„Děti si po dobu distanční výuky nezafixovaly některá pravidla. Nevědí, jak přesně číst a psát. Nevědí, jak držet tužku a jak správně spojovat písmenka. Za poslední rok se setkáváme s požadavky rodičů i škol, abychom dítěti diagnostikovali specifickou poruchu, většinou by šlo o dyslexii a dysortografii. Pes je ale zakopaný jinde – o tuto diagnózu, se kterou přišli, se nejedná,“ dodává.
Oproti tomu pseudodyslexii způsobují nepříznivé vnější vlivy, jako je zanedbávání dětí, nevhodný způsob výuky nebo nevhodné sociální prostředí, které v posledních dvou letech působí právě v souvislosti s dlouhým uzavřením škol.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
COVID
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.