Jak konkrétně chcete přistoupit k modernizaci středních a odborných škol v kraji, aby lépe odpovídaly potřebám trhu práce?
Významným aspektem je oblast modernizace infrastruktury škol ve Zlínském kraji. V té budeme pokračovat a dále ji rozvíjet. Důležitá je však podpora personálu a nastavení způsobu výuky, která by rozhodně neměla být oddělena od reálného života ve smyslu potřeb nejen aktuálních, ale i budoucích. Ty se odvíjejí od strategických vizí našeho kraje, České republiky, Evropy a zbytku světa. Začíná to u tzv. školských vzdělávacích programů, které bude třeba podrobit revizi, a pokud bude zapotřebí – a po vzájemné shodě s vedením jednotlivých škol – také modifikaci. Do procesu by měli být zapojeni i zástupci praxe.
Můžete přiblížit, jakým způsobem plánujete zavést systém kariérového poradenství ve školách? Jaké konkrétní výstupy by měl systém přinést?
Konkrétním výstupem bude osobnostní profil žáka, který může pomoci rodičům např. při volbě střední školy, ale i volnočasových aktivit, které chceme rovněž více podporovat. Rozhodně ale nehodláme určovat, kdo má kde studovat. Nástroj má být informativní, indikativní a podpůrný. Rozhodnutí je na svobodné volbě každého občana. Větší pozornost hodláme věnovat i kariérovým poradcům, oblast více zprofesionalizovat, finančně podpořit a využit know-how, které úspěšně funguje mimo jiné i v dalších krajích. Začít se musí na základních školách, ale zároveň úsilí nesmí skončit výběrem střední školy. Mělo by jít o kontinuální proces, který naváže na terciální či celoživotní vzdělávání.
Jak plánujete podpořit provázanost mezi základními, středními a vysokými školami ve Zlínském kraji? Které prvky považujete za klíčové?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný