Doprava na D1 u Velké Bíteše byla zastavena kvůli bourání mostů

05.07.2013 20:58

Doprava na dálnici D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší byla dnes ve 20:00 v obou směrech na 14 hodin zcela zastavena. Na 157., 160. a 162. kilometru stavbaři v rámci rekonstrukce dálnice přes noc zbourají tři mosty. Podle harmonogramu prací by provoz měl být obnoven v sobotu v 10:00. Ve 21:00 začne úplná uzavírka D1 také ve Středočeském kraji mezi Loktem a Hořicemi. Tam skončí v sobotu v 11:00.

Doprava na D1 u Velké Bíteše byla zastavena kvůli bourání mostů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Řidičům se cesta po objízdných trasách podle policie prodlouží o 20 až 30 minut. Na obou objížďkách je několik rizikových míst. Policejní hlídky budou sledovat dodržování pravidel silničního provozu.

Problémy nelze vyloučit

Na Vysočině vede obousměrná objížďka v úseku D1 mezi exitem 153 Lhotka a exitem 162 Velká Bíteš po silnicích II/390, II/602 a I/37. Ve středních Čechách na Benešovsku budou osobní auta sjíždět u obce Loket. Objížďka vede přes Ledeč nad Sázavou na exit Koberovice. Kamiony musí sjet už na exitu Mirošovice a pojedou přes Tábor a Pelhřimov na exit Humpolec.

"Stavební práce související s bouráním mostů jsou naplánovány na noční dobu, kdy je provoz na dálnici slabší, přesto nelze vyloučit, že by mohlo na objízdných trasách docházet k problémům s plynulostí provozu," řekla ČTK mluvčí krajské policie Dana Čírtková. Na objízdných trasách je několik rizikových míst, a to zejména obě křižovatky ve Velké Bíteši a také křižovatka v lokalitě Křeptovský Dvůr. "Na objížďce jsou také nebezpečné zatáčky, proto je důležité při jízdě zbytečně neriskovat a nepředjíždět," upozornila mluvčí. Mezi Loktem a Hořicemi zase vede trasa třemi obcemi.

Na samotné demolici mostů budou stavbaři s těžkou technikou pracovat od 22:00 do 06:00. Poté, co se dálnice zcela uzavřela, začala demontáž zábradlí nad pravým jízdním pruhem a demontáž svodidel. Nad levým pruhem je hotová, protože od středy byla doprava pro oba směry byla svedena z šesti do tří jízdních pruhů. Následně dělníci zabezpečí ochranu kabelů vedoucích středem komunikace, rozprostřou geotextilie a bagry nahrnou pod most tuny písku, do kterého následně most strhnou.

Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice

"U každého nadjezdu máme čtyři pásová rypadla. Na dvou je bourací kladivo, na jednom hydraulické nůžky a na jednom lžíce. Materiál budou odstraňovat čelní nakladače a několik nákladních aut," řekl ČTK vedoucí vysočinského projektu Jiří Krátký z OHL ŽS. Nejdříve bude odstraněna mostovka od opěr s tím, že střední část by měla zůstat stát, pak bude narušena statika stojek a konstrukce půjde dolu, popsal.

Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů stavbaři pracují za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.

Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány. Dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…