Scheinherrův rozhovor pro server iRozhlas.cz sdílel na svém facebookovém profilu lídr uskupení Praha sobě a starosta Prahy 7 Jan Čižinský. Zdůraznil, že pražská infrastruktura byla ještě před pár lety ve velmi špatném technickém stavu, padaly lávky a mosty byly v havarijním stavu.
„Adam Scheinherr vysvětluje, proč je v Praze tolik uzavírek kvůli opravám. Pražskou dopravní infrastrukturu jsme přebírali se zřícenou trojskou lávkou, se třemi mosty v havarijním stavu a s dluhem na špatném technickém stavu infrastruktury okolo 30 miliard. Velké opravy a velké uzavírky vždycky znamenají velké dopravní problémy a velkou nelibost řidičů – a řidiči jsou voliči. Jednou se to ale opravit musí,“ napsal Čižinský s tím, že řádný hospodář nemůže s opravami čekat až po volbách.
Má Babiš pravdu, že je třeba přivézt Ukrajince, kteří by nahradili chybějící pracovní síly u nás?Anketa
Ten uznává, že dopravní situace je nyní špatná, ale upozorňuje, že je to kvůli nutným opravám. „Je pravda, že se snažíme rekonstruovat co nejvíc, dělat co nejvíce oprav. Technický stav pražské infrastruktury byl zanedbaný. Z toho se musíme vyhrabat, aby lávky a mosty pod námi nepadaly a abychom měli na infrastrukturu spolehnutí. Ale těch oprav není nějaké extra nadměrné množství. Je to podobné jako v jiných letech, je to podobné jako předloni,“ tvrdí Scheinherr.
Reaguje také na kritiku, že letošní opravy se mohly stihnout ještě v loňském roce, kdy byl vlivem lockdownu mnohem menší provoz. „Situaci jsme samozřejmě využili. Přemístili jsme co největší množství rekonstrukcí na loňský rok. Je pravda, že jsme například zrekonstruovali dvojnásobné množství tramvajových tratí – namísto obvyklých pěti kilometrů jsme zrekonstruovali deset kilometrů,“ vypočítává Scheinherr a dodává, že covidem byly postiženy i stavební firmy.
Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.
„Myslím, že si každý můžeme vzpomenout, že v našich rodinách byli nemocní a lidé v karanténách. Stavební firmy mají také určitou kapacitu a jejich dělníci museli také být v karanténě nebo byli nemocní,“ říká náměstek pro dopravu.
Vyvrací také názory, že se vždy v minulosti stihla většina oprav před začátkem školního roku, zatímco letos se nestihlo nic. „Nikdy to v Praze nebylo tak, že se veškeré opravy stihly za dva prázdninové měsíce. Vždy velké akce, když se rekonstruuje komplet silnice, vyměňuje se tam třeba plyn, vodovodní nebo kanalizační potrubí, probíhají celou stavební sezonu. Takhle to bylo vždy a ani fyzicky nejde zvládnout velké rekonstrukce za dva měsíce. Navíc už teď můžete vidět, že menších rekonstrukcí je mnohem méně, než bylo za dva měsíce v létě,“ brání se kritice Scheinherr.
Jedním ze zásadních důvodů většího množství letošních prací je podle Scheinherra oprava Barrandovského mostu, která je plánovaná na příští rok. „Musíme si také uvědomit, že v příštím roce připravujeme rekonstrukci Barrandovského mostu, který nebyl přes 35 let rekonstruován, a musíme se připravit. Proto je lépe koncentrovat více rekonstrukcí v letošním roce,“ dodává náměstek pro dopravu. A zároveň se za nastalé komplikace všem řidičům omlouvá. Jako alternativu nabízí pražskou hromadnou dopravu, které podle něj výborně funguje.
autor: jma