Italská ekonomika je v recesi, ta německá je od recese jen krůček a v řadě zemí světa zpomalují prodeje aut. Pro Českou republiku to rozhodně není dobrá zpráva, protože na automobilovém průmyslu jsme životně závislí. O to větší pozornost bychom podle Pikory měli věnovat dalším plánům na omezení emisí. EU chce dál zpřísňovat emisní normy, přičemž tak hodlá činit i navzdory tomu, že automobilky nezvládaly plnit ani limity stávající. Proto došlo k aféře Dieselgate, v níž některé automobilky upravovaly výsledky příslušných testů.
„Šílené. Tady se někdo snaží popřít fyziku, nebo donutit automobilky k dalším podvodům. Nebo každého dotlačit do elektrických pohonů, což je nejpravděpodobnější,“ napsal Pikora.
A když už horují za elektromobily, měli by přiznat, jak velkou ekologickou zátěž s sebou nese výroba elektřiny z uhlí nebo likvidace autobaterií.
„Snad se raději ani nezamýšlet, kam nás tato rudozelená politika bruselských sociálních inženýrů dostane. Už dnes automobilky hlásí, že nechtějí platit další pokuty, a proto potřebují donutit zákazníky k přechodu na elektroauta. Tudíž klasické motory výrazně zdraží. Navíc náklady na vývoj a přechod na jiný pohon jsou pro automobilky astronomické. To se logicky projeví v nižších tržbách a nižším HDP, tedy v nižší životní úrovni všech,“ varoval Pikora.
Přitom se časem může objevit technologie, která bude levnější než elektromobily, bude ekologičtější a lidé k ní sami přejdou. Potřebují k tomu jen čas a informace, míní Pikora. Rozhodně však nepotřebují rudozelený bruselský tlak shora.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp