Nová exportní strategie je koncepce, která se úplně odlišuje od toho, co se dosud připravovalo – to vadí předsedovi představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků. „Selhala komunikace v průběhu ledna, kdy se naplňoval vnitřek té strategie,“ stěžoval si Karel Havlíček ve 20 minutách Radiožurnálu.
„Podle mého názoru se postupovalo příliš ukvapeně,“ myslí si Havlíček, proč strategie vypadá, jak vypadá. Na vině podle něj asi nebude příchod nového ministra Martina Kuby.
Nejde přitom jen o jeho asociaci, podle něj by se mělo o koncepci diskutovat i s ministerstvem zahraničních věcí. To u jednacího stolu chybělo, i když jde o export – tedy obchod do zahraničí.
Havlíček odmítá sloučení agentur CzechTrade a CzechInvest, které plánuje ministerstvo průmyslu a obchodu. To by mohlo sice ušetřit peníze, podle Havlíčka jsou ale agentury neslučitelné, i když ještě před deseti lety by to zřejmě šlo. „Ale v současné době CzechTrade podporuje konkurenceschopnost prostřednictvím exportu, kdežto CzechInvest prostřednictvím strukturálních fondů,“ vysvětloval rozdíl.
Zároveň se mu moc nezamlouvá nápad, že by jedné sloučené agentuře šéfoval náměstek z ministerstva. „Podniky mají logicky odpor ke komunikaci se státem,“ odmítl Havlíček.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan