Formace Trikolora Svobodní Soukromníci zásadně odmítá zásahy Evropské unie do automobilového průmyslu
01.09.2021 21:02
Hláška a vzkaz do Bruselu šéfa Škodovky Thomase Schäfera „It‘s crazy“, v překladu „Je to šílené“, obletěla celý automobilový svět. Byl jedním z prvních manažerů, kteří se takto rázně postavili tlaku Evropské unie na snižování emisí. Poslankyně a předsedkyně formace Trikolora Svobodní Soukromníci Zuzana Majerová Zahradníková s jeho slovy souhlasí. Evropská unie prý plánuje zcela zásadním způsobem zvýšit cenu aut. Pro mnohé občany České republiky se tak nové auto může stát luxusním a doslova nedostupným zbožím.
„V konečném důsledku tak utopistická zelená politika Evropské unie může zásadním způsob ohrozit samotný český průmysl. Vždyť mladoboleslavská Škoda Auto je se svými více jak 33 tisíci zaměstnanci největším zaměstnavatelem v České republice a je na pováženou, když varování před unijními požadavky zaznívají právě z úst jejích nového generálního ředitele Thomase Schäfera,“ okomentovala výrok ředitele Škoda Auto Zuzana Majerová Zahradníková.
Ten v rozhovoru pro britský motoristický magazín Auto Expres také uvedl, že se obává, že to odnesou zejména levnější auta, u kterých se zvýšené náklady promítnou více do ceny. Očekává, že pokud bude norma přijata, zdraží to například Škodu Fabii o asi 150 tisíc korun.
Anketa
Je dobře, že se děti ve školách budou znovu testovat na covid-19?
A Zuzana Majerová Zahradníková souhlasí. „Evropská unie zásadním způsobem zvýší cenu aut. Pro mnohé občany České republiky se tak nové auto stane luxusním a doslova nedostupným zbožím. Dokonce už představitelé automobilového průmyslu varují před tím, že nesmyslné emisní limity, které chtějí bruselští byrokraté zavést pro nová auta, natolik zdraží jejich výrobu, že běžný člověk nesežene auto pod 500 tisíc korun. Přitom cena Evropskou unií tolik protěžovaných elektromobilů stále dosahuje astronomických výšek a jejich pořízení si může opravdu dovolit jen málokdo,“ dodala Majerová Zahradníková.
Formace Trikolora Svobodní Soukromníci proto odmítá zásahy Evropské unie do automobilového průmyslu. Tzv. evropský Green Deal v jeho současné podobě odmítá zcela, stejně jako prosazovaný zákaz prodeje aut na spalovací motor od roku 2035.
„Jde o typickou ukázku toho, jak se bruselští byrokraté snaží pod pláštěm ochrany životního prostředí omezovat osobní svobody, likvidovat fungující průmyslová odvětví, tedy i pracovní místa, a svým regulačním apetitem vstupovat do oblastí, kde má mít hlavní slovo nabídka a poptávka, nikoliv úředník. V konečném důsledku by toto totiž tento zákaz mohl vést k postupnému zákazu nejen prodeje, ale také provozu všech aut se spalovacími motory. Ochranu životního prostředí pokládáme za důležité téma, ale s tím nemá „zelená hysterie“, která ovládla Evropskou komisi, vůbec nic spojeného,“ uzavřela poslankyně a předsedkyně formace Trikolora Svobodní Soukromníci.
Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.