Rychlost výměn ministrů v této zemi je podle Hanáka tristní, protože tento resort potřebuje stabilitu. „Odborníků na dopravu v zemi moc není a ti, co v poslední době resort vedli, tomu moc nerozuměli. Přitom odbornost je tam nesmírně nutná,“ zdůraznil Hanák. Současná politická reprezentace dopravě nerozumí. Nejvíc ji poškodil Vít Bárta, který zastavil přípravy staveb,“ pokračoval Hanák v palbě.
Tragická vodní doprava
V sekci dopravy nám chybí i legislativní základy. O nich prý Prachař nedokázal vyjednávat s politickými partnery, což je problém. Tonda Prachař vzal resort, ale možná nedocenil umění jednat s lidmi,“ uvedl Hanák, který zároveň vyjevil, že Prachaře zná velmi dlouho.
A pak už došlo na možného příštího ministra Dana Ťoka ze Skansky. Hanák to vidí tak, že ze 40 procent jde o skvělého manažera, profesionála, ale současně je to končící manažer Skansky a to bude jeho velký handicap. Vždy nad ním bude stín podezření o střetu zájmů. Je také otázka, jestli se vyzná ve všech segmentech resortu, které tento obsahuje. Podle prezidenta zřejmě nebude mít dost znalostí v oblasti železnic. A zde je problémů opravdu hodně, což bylo patrno i u Prachaře.
Pak je tu mýto. „To nezavinil pan ministr Prachař, ale jeho předchůdci - velmi špatný ministr Žák,“ vypálil host v pořadu. Problémy pak najdeme i ve vodní dopravě. To je prý tragická oblast v této zemi, protože ji dlouho nikdo neřešil. Podle Hanáka s tím začal až Prachař. „Nikdo nechce řešit třeba jezy,“ podotkl Hanák.
V této zemi chybí politické elity
Následně se vyjadřoval k situaci na Ředitelství silnic a dálnic. Situace tam podle Hanáka není rozhodně dobrá a bylo by možná dobré přestat experimentovat a podívat se, jak to funguje v zahraničí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp