Přísnější má být postih za extrémní rychlost, alkohol, odmítnutí testu na alkohol nebo za nedodržování pravidel na železničních přejezdech. Pokuty mají být kolem 25 tisíc, extrémně mohou dosáhnout až trojnásobku.
Na maximální hranici se dostanou lidé, kteří ujedou od nehody bez poskytnutí pomoci nebo pokud opakovaně za volantem holdují drogám. Zákaz řízení může v takovýchto případech trvat tři roky.
Čtyři body by po změně měli řidiči telefonující za jízdy.
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Naopak nižší postihy mají být za přestupky při parkování či za nezapnutá světla. Takové věci půjde řešit i domluvou.
Horší to mají mít začínající řidiči. „Mladí řidiči, kteří začínají, jsou někdy trochu cvoci, někteří mají drahá auta. Dáme jim nejdřív šest bodů, nechť prokážou, že během prvních dvou let dokážou jezdit rozumně, ne jako šílenci,“ komentuje Havlíček chystaný řidičák na zkoušku, který zkrátí počet řidičových bodů na polovic.
V říjnu či v listopadu se pak chystá představit mnohem komplexnější povinnosti řidičů u zkoušek v autoškole. Zlepšit by se mělo i hodnocení komisařů a samotných autoškol.
Ministr pohovořil i o plánovaném zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h na vybraných úsecích dálnic. Nové dálnice jsou prý na zvýšení rychlosti připravené, důležitou roli sehraje i hustota provozu. Neomezenou rychlost prý u nás udělat nelze.
K železnici Havlíček jmenoval jako hlavní změnu v zabezpečení, že od srpna musí strojvůdce, než vyjede z každé stanice, tedy nejen z některých, hlásit tuto skutečnost dispečerovi.
České dráhy podle ministra nedostatek strojvůdců nemají.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak