V kodexu, zveřejněném i v pátečním vydání listu Mladá fronta Dnes, se mimo jiné píše: „Politické zájmy vlastníka či jiných politických skupin ani mimomediální obchodní aktivity jediného akcionáře (míněno spol. Agrofert – pozn. PL) nejsou v redakční části médií vydávaných společností nijak zohledněny. O všech aktivitách vlastníka a jím přímo či nepřímo ovládaných firem, spolků, sdružení a dalších takových subjektů informují redakce stejně a vyváženě jako o všech ostatních osobách, které s vlastníkem spojeny nejsou.“
Vlastník Andrej Babiš tak oficiálně oznamuje kritikům, kteří ho obviňují ze zneužívání mediálního prostoru pro své vlastní zájmy, že jako "třetí osoba" do obsahu zpravodajství nebude zasahovat. Naposledy ho ze systematického pokřivování a ovládání českého trhu s médii nařkl šéfredaktor týdeníku Reflex Pavel Šafr. Ten také důrazně varoval zejména před miliardáři, kteří postupně ovládají český mediální trh. V jejich médiích, představujících významnou část trhu s tiskovinami, prý dochází k postupnému omezování šíře povolených témat. „Zkuste se zeptat, proč se na titulní straně MF Dnes neobjeví článek o tom, jak pan Babiš kupoval Kostelecké uzeniny,“ uvedl v Českém rozhlasu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma