JCDecaux chce jednat s Prahou ohledně smlouvy o mobiliáři

22.04.2015 16:10

Firma JCDecaux dnes vyzvala Prahu k jednání nad smlouvou o městském mobiliáři. Magistrát hrozí jejím vypovězením kvůli údajné nevýhodnosti. Firma chce vědět, co městu na smlouvě vadí. Novinářům to dnes řekli zástupci vedení firmy. Vyjádření hlavního města ČTK shání.

JCDecaux chce jednat s Prahou ohledně smlouvy o mobiliáři
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu

"Chtěli bychom jednat se současným vedením. Aby nám řekli, proč jsou nespokojení a proč je podle nich smlouva nevýhodná," řekl generální ředitel české pobočky JCDecaux Pavel Slabý. Firma má na starosti městský mobiliář, který staví, provozuje a využívá reklamu na něm, město za to dostává roční poplatek. Dohoda s francouzskou společností pochází z roku 1994. Tehdejší vedení města uzavřelo smlouvu na 25 let, v roce 2009 ji prodloužilo do roku 2021. Současná primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) v polovině letošního února ČTK řekla, že se smlouvou bude "v nejbližší době zabývat". Radní pro majetek Michal Hašek (ANO) před týdnem potvrdil, že smlouvu má na stole, ale ještě jí nestihl přečíst.

Smlouvu s Prahou považuje firma za standardní

 Nevýhodnost smlouvy pro město má dokladovat zpráva advokátní společnosti Toman, Devátý a partneři. Městu smlouva umožňuje požádat o vybudování dalšího mobiliáře firmu, nemůže si ho ale postavit samo, což je podle analýzy citované Svazem provozovatelů venkovní reklamy, jehož součástí jsou konkurenční firmy, v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Podle finančního ředitele JCDecaux Bohumila Chomáta jde ale o analýzu smlouvy po právní stránce, nikoliv jejího obsahu a poskytovaných služeb.

Smlouvu s Prahou považuje firma za standardní, jakou má s desítkami měst po celém světě. Zatím v žádném městě smlouva před skončením vypovězená nebyla, řekl Slabý na dotaz ČTK.

Právní důvod k výpovědi podle něj neexistuje. "Bránili bychom se i soudně. Ale tím budeme ztrácet čas my, i město," dodal s tím, že mobiliář je podle smlouvy majetkem firmy a její zásadou je ho po ukončení smlouvy neprodávat městu ani jinému provozovateli.

Firma provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Uskutečněné investice firma odhaduje na 400 milionů korun, ročně platí městu deset milionů korun. Město má ve smlouvě zakotveno, že má k dispozici pro své využití třetinu - tedy kolem 500 - světelných reklam, takzvaných citylightů.

Podobnou smlouvu jako Praha má na provozování reklamy pražský dopravní podnik

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

"Pokud vejdou nové předpisy v platnost letos, zůstanou platná do roku 2020. Nám končí smlouva v roce 2021," řekl k tomu Chomát. JCDecaux podle něj sama přijde o 150 velkoplošných reklam.

Podobnou smlouvu jako Praha má na provozování reklamy pražský dopravní podnik, který je největší firmou v majetku města. Jde o letitou smlouvu s firmou Rencar, v níž také figuruje JCDecaux.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Půlku vám sežerou. Český řidič po natankování uvidí rudě

11:12 Půlku vám sežerou. Český řidič po natankování uvidí rudě

Ceny pohonných hmot za poslední měsíc rostou a rostou. Pojďme se podívat, proč tomu tak je, zda se r…