Řeč tak byla například i o nedostatečném financování pedagogů. „Je možná malým zázrakem, že se kvalitu našeho vzdělávacího systému daří držet v rámci nějakých podmínek, v nichž naši pedagogové pracují,“ řekl následně Zatloukal. „Chceme po učitelích velké množství kompetencí a dovedností a tomu by mělo odpovídat i finanční ohodnocení. Troufnu si říct, že jsme na úrovni padesáti tisíc korun,“ dodal. „Práce učitele není jenom individuální, musí mít i schopnost týmové práce,“ podotkl rovněž Zatloukal.
Školní inspektor se vyjádřil také k případu šikanované učitelky Ludmily Vernerové, jenž skončil smrtí pedagožky. „Je to varovný případ, kdy selhaly ty všechny mechanismy, které by měly být neustále v pohotovosti, které sledují vše, co se ve škole děje. Preventivní programy tak nejsou jen nějakým dokumentem,“ zmínil v té souvislosti Zatloukal. „Mělo konat vedení školy, které však v tomto případě nekonalo,“ dodal.
Tématem rozhlasového pořadu pak byla i inkluze. „Společné vzdělávání v heterogenních třídách s různými předpoklady, s různými schopnostmi se v maximálním úsilí pedagogů daří realizovat. Ten proces má v počátečních fázích určité problémy, naším úkolem je dávat zpětnou vazbu,“ řekl Zatloukal.
Závěrem se pak školní inspektor vyjádřil k programu Edison, v rámci něhož míří do škol zahraniční studenti. Někteří rodiče si však na tento program stěžovali. „Ověřili jsme, co je součástí programu, sledovali jsme výuku. Zahraniční studenti vzdělávají žáky v cizím jazyce. Probírají s nimi témata multikulturní výchovy,“ zmínil. Způsob zvolený školou, kterou inspektoři navštívili, hodnotili podle jeho slov pozitivně. „V rámci tohoto programu nebylo nic nepatřičného,“ dodal závěrem.
autor: vef