Skupina Lucie, Nightwork, Chinaski a další čeští hudebníci se rozhodli pět dní před volbami uspořádat akci, jejímž cílem je přimět zejména mladé voliče, aby přišli k volbám a hlasovali pro pravicové strany. Na Staroměstském náměstí v Praze se tak bude v pondělí odpoledne konat koncert nazvaný podle části textu písně Karla Kryla o roce 1968 "Nikagdá nězabuděm". Krylem se umělci zaštiťují jako ikonou politické písně.
"Škoda, že nechali bez povšimnutí kritiku nových časů od Karla Kryla. Tomu po návratu z emigrace po roce 1989 vadilo politikaření nových mocných, mluvil o nahrazení skutečné demokracie pouhou demokraturou a korytářstvím privatizačních mafií. Kritičnost Karla Kryla totiž neskončila rokem 1989. A určitě by nedával vinu za současný marasmus někomu, kdo po více než dvaceti letech neměl na správu země vliv," tvrdí ve svém komentáři Dolejš.
Služba komunistům
Politik uznává, že každý má právo na názor, tedy i tito "sami sebou vyvolení kumštýři". Je prý ovšem otázkou, jestli tato "prvoplánová agitka" bude mít nějaký větší efekt. "Mají-li obavu o historickou paměť národa, tak myslím, že nepomohou pokusy vést minulé války. A nelze nevzpomenout heslo z roku 1989 - Kdo se bojí opozice, ten se bojí o pozice," píše exposlanec.
Součástí historické paměti nejsou podle Dolejše jen názory některých novodobých celebrit, ale také za poslední dvě desítky let nakupená sociální zkušenost obyčejných lidí. "Vadí jim, že za novodobých vlád zmizely ze země na biliony národního majetku. Že když chce občan větší solidaritu, tak jen slyší obviňování ze závisti. Vlastně jako kdyby měl dnešním elitám včetně miliardářů tlačícím se do politiky líbat ruce z vděčnosti," pokračuje politik.
Pořadatelé koncertu podle Dolejše možná svou kampaní udělají vlastně KSČM službu. "Protože si možná mladí i starší položí otázku – a kde je tedy jádro změny, po které všichni volají? A věřím, že dnes už mnozí odpoví, že leží vlevo," doufá místopředseda komunistické strany Jiří Dolejš.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr