Krádež století v sedmi minutách – to je případ z pařížského Louvru. Stačilo přijet, vytáhnout výsuvnou plošinu, přes balkon jít do sálu, odnést šperky a jet pryč. A tak zemi šokovat a vyvolat ve Francii celospolečenskou diskuzi o zranitelnosti veřejných institucí. Zpravodaj ČT ve Francii Jan Šmíd uvedl, že lidé by chtěli spíš slyšet, co se se šperky stalo, než kdo je ukradl. Rozhovor vedla moderátorka Tereza Řezníčková.
Krádež šperků v pařížském muzeu Louvre Šmíd označil za kulturní katastrofu. Připomněl, že Pyramida v Louvru, kterou v roce 1989 dokončil architekt Ieoh Ming Pei, vznikla na zakázku francouzského prezidenta Francoise Mitterranda. Jednalo se o součást ambiciózního projektu „Grand Louvre“, jehož cílem bylo modernizovat muzeum. Přestože projekt nebyl zpočátku populární, nakonec se stal jedním ze symbolů Paříže.
„Tento úžasný objekt neustále budil polemiku, ale všichni si na něj zvykli. Přitahuje lidi do Louvru. Mitterrand miloval symboly,“ vysvětlil zpravodaj Jan Šmíd.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Naďa Borská



