Základem financování regionální železnice je memorandum z roku 2009, které krajům ročně přisuzuje dotaci na provoz vlaků ve výši 2,6 miliardy korun. "Rozpočet se teprve připravuje a je na místě si povídat s panem ministrem, jestli bude železniční memorandum dále dodržováno," uvedl Němeček. V minulosti se totiž členové předchozích vlád snažili závaznost memoranda zpochybnit a pravidelné dotace na železniční provoz zkrátit.
Dalším z problematických bodů jednání jsou změny v údržbě silnic prvních tříd. Zatímco dříve odklízení sněhu a další práce zimní údržby zadávala krajská střediska, takzvané Správy a údržby silnic (SÚS), od loňska zakázky v jednotlivých krajích soutěží přímo ministerstvo dopravy. Přestože odpovědnost za silnice prvních tříd nese stát, tak případná nedostatečná údržba dopadne negativně na provoz v krajích, uvedl důvody pro zařazení tohoto bodu na středeční jednání Němeček.
Problematická je i otázka financování údržby a oprav silnic druhých a třetích tříd. Ta leží na bedrech krajů bez toho, aby jim stát při převedení silnic nižších tříd do právy přidal do rozpočtu adekvátní peníze na jejich údržbu, stěžuje si Asociace krajů. V toto chvíli kraje hledají cesty, jakým způsobem zajistit peníze pro opravy silnic druhých a třetích tříd, které jsou z tohoto důvodu dlouhodobě podfinancované. Základem financování regionální železnice je memorandum z roku 2009, které krajům ročně přisuzuje dotaci na provoz vlaků ve výši 2,6 miliardy korun. "Rozpočet se teprve připravuje a je na místě si povídat s panem ministrem, jestli bude železniční memorandum dále dodržováno," uvedl Němeček. V minulosti se totiž členové předchozích vlád snažili závaznost memoranda zpochybnit a pravidelné dotace na železniční provoz zkrátit.
Problematické jsou i změny v údržbě silnic
Dalším z problematických bodů jednání jsou změny v údržbě silnic prvních tříd. Zatímco dříve odklízení sněhu a další práce zimní údržby zadávala krajská střediska, takzvané Správy a údržby silnic (SÚS), od loňska zakázky v jednotlivých krajích soutěží přímo ministerstvo dopravy. Přestože odpovědnost za silnice prvních tříd nese stát, tak případná nedostatečná údržba dopadne negativně na provoz v krajích, uvedl důvody pro zařazení tohoto bodu na středeční jednání Němeček.
Problematická je i otázka financování údržby a oprav silnic druhých a třetích tříd. Ta leží na bedrech krajů bez toho, aby jim stát při převedení silnic nižších tříd do právy přidal do rozpočtu adekvátní peníze na jejich údržbu, stěžuje si Asociace krajů. V toto chvíli kraje hledají cesty, jakým způsobem zajistit peníze pro opravy silnic druhých a třetích tříd, které jsou z tohoto důvodu dlouhodobě podfinancované.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk