Základem financování regionální železnice je memorandum z roku 2009, které krajům ročně přisuzuje dotaci na provoz vlaků ve výši 2,6 miliardy korun. "Rozpočet se teprve připravuje a je na místě si povídat s panem ministrem, jestli bude železniční memorandum dále dodržováno," uvedl Němeček. V minulosti se totiž členové předchozích vlád snažili závaznost memoranda zpochybnit a pravidelné dotace na železniční provoz zkrátit.
Dalším z problematických bodů jednání jsou změny v údržbě silnic prvních tříd. Zatímco dříve odklízení sněhu a další práce zimní údržby zadávala krajská střediska, takzvané Správy a údržby silnic (SÚS), od loňska zakázky v jednotlivých krajích soutěží přímo ministerstvo dopravy. Přestože odpovědnost za silnice prvních tříd nese stát, tak případná nedostatečná údržba dopadne negativně na provoz v krajích, uvedl důvody pro zařazení tohoto bodu na středeční jednání Němeček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk