Úřad o tom rozhodoval už podruhé - poprvé na konci dubna, načež se dálnice mohla 2,5 měsíce stavět, pak ale ekologové uspěli s žalobou u soudu, povolení ztratilo platnost a stavba musela být v rychlosti zakonzervována. Dnešní rozhodnutí nabude právní moci za 15 dnů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) potom okamžitě znovu zahájí práce.
Žalobu na stavební povolení podala litoměřická Společnost ochránců životního prostředí kvůli nedostatečnému řízení EIA, které proběhlo už v polovině 90. let minulého století a podle nich nedostatečně posoudilo jiné varianty trasy, které mimo jiné zahrnovaly ekology prosazovanou variantu s dlouhým tunelem pod celým Českým středohořím. "Soud k přezkoumání požadoval předložit od ministerstva životního prostředí 17 let starou dokumentaci. Ta však v plném rozsahu již neexistuje," vysvětlil dnešní rozhodnutí úřadu mluvčí.
Další hrozba ekologů?
Ekologové si výrok soudu vykládali tak, že bude potřeba ekologickou studii EIA zpracovat znovu; úřady podle nich o celém problému vědí léta a snaží se své chyby maskovat. Řízení EIA trvá minimálně měsíce, u podobně rozsáhlých staveb ale spíš roky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno, čtk