Kupte si Nerudovou, směje se Hašek: Ponožky Danušky, chlebíček s věnováním za dvacet tisíc

09.12.2022 9:16 | Ze sítí

Je krize, lidé nemají na elektřinu, ale nevadí, kupte si obložený chlebíček za 20 tisíc korun a odměnou vám bude přízeň prezidentské kandidátky Danuše Nerudové. Takto lze shrnout komentář, který na účet Nerudové a její aktuální krok předvolební kampaně dorazil od jejího brněnského souseda, bývalého jihomoravského hejtmana a místopředsedy ČSSD Michala Haška.

Kupte si Nerudovou, směje se Hašek: Ponožky Danušky, chlebíček s věnováním za dvacet tisíc
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kandidátka na prezidentku Danuše Nerudová

Dáte 20 tisíc a získáte chlebíček a Danuši. Jeden z posledních mediálně propíraných nápadů volebního štábu prezidentské kandidátky, která vedle Petra Pavla a Andreje Babiše patří k favorizované trojici, se během posledních dní stal terčem posměchu na sociálních sítích. 
 
O co jde? Tým Danuše Nerudové se rozhodl, že peníze na kampaň nebude vybírat pouze od velkých sponzorů, ale dá i běžným občanům možnost se zapojit. Na oplátku za svůj finanční dar dostanou lidé určitou formu „odměny”. 
 
Kupříkladu pokud na volební účet pošlete 500 a víc korun, dostanete osobní poděkování od kandidátky ve formě videovzkazu. Pokud darujete 799 korun, Nerudové tým vám pošle „ponožky Danušky”. Za stejnou částku můžete získat i „Danuši pod stromečkem”, což je název pro balíček v podobě tématického vánočního balicího papíru, vykrajovátko na cukroví a „čaj naděje”. Dále jde o různá trička, mikiny, sady pro dobrovolníky apod. 
 
 
Jedním z „tovarů” byl i obložený chlebíček s osobním věnováním Danuše Nerudové. Ten mohli občané získat v případě, že na kampaň věnují částku 20 tisíc korun a chlebíček následně obdrží ve volebním štábu při sledování sčítání hlasů. Právě tato nabídka nenechala chladným zkušeného politického matadora a dnes vlivného právníka Michala Haška, který na svém facebookovém profilu pravidelně vážně i v nadsázce komentuje současné politické dění.
 
„Kdo má zájem o Danushi s chlebíčkem či obráceně, nechť zakoupí vstupenku na štáb za 20.000 Kč a více. Dolních deset milionů občanů České republiky to s ohledem na nynější ekonomickou a sociální krizi asi nebude,” konstatoval na svém Facebooku a připojil screen nabídky z webu Nerudové.
 
Na novátorský způsob výběru finančních příspěvků na předvolební kampaň před několika dny upozornila česká média s tím, že Nerudová dosud od sponzorů na svůj transparentní účet vybrala 23 milionů korun a utratila zhruba půlku. Kandidáti mají ze zákona daný finanční limit s tím, že před prvním kolem mohou do své kampaně investovat maximálně 40 milionů korun. Dva „finalisté”, které voliči pošlou do druhého kola, budou moci během dvoutýdenního sprintu k cílové rovince k Pražskému hradu utratit dalších 10 milionů korun.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Radim Panenka



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pomocníci nejmocnějších. Keller po volbách odhalil to nejvážnější

12:14 Pomocníci nejmocnějších. Keller po volbách odhalil to nejvážnější

„Nepolezu na cimbuří vyvěšovat zelené trenýrky,“ ujistil profesor, známý sociolog a bývalý europosla…