Legendární L 410 umí zvládat extrémní klima, výšky i špatné podmínky pro přistávání
09.11.2022 11:22 | Tisková zpráva
Česká republika se po celém světě proslavila hned v několika průmyslových odvětvích. Jedním z nich je bezpochyby také výroba letadel, která má v naší zemi více jak stoletou tradici. Vlajkovou lodí v této mezinárodní expanzi se přitom stalo legendární letadlo L 410, které se od roku 1971 vyrábí v Kunovicích.
„Za úspěchem letounů L 410 stojí několik základních vlastností, kterými doslova vyniká oproti své konkurenci. Kromě robustní konstrukce, velké teplotní odolnosti a schopnosti přistát a vzlétnout takřka odkudkoliv, třeba i na krátkém a nezpevněném terénu či poušti, patří mezi tyto přednosti především vysoká bezpečnost těchto letounů, kterých bylo v Kunovicích vyrobeno za posledních více jak padesát let přes 1200 kusů,“ uvedl Michal Hon, předseda představenstva společnosti Aircraft Industries, která v dubnu letošního roku rozšířila flotilu společností skupiny Omnipol, do které patří také další legendární výrobce letadel Aero Vodochody.
Anketa
Líbil se vám plakát „Putin v pytli na mrtvoly“, který vyvěsil Rakušan?
I díky těmto vlastnostem letouny řady L 410 našly uplatnění téměř po celém světě. Ať už pro armádní či civilní účely se tato letadla využívají nejen na evropském kontinentu, ale také v Jižní Americe, Africe nebo Jihovýchodní Asii. Například do Indonésie by měl někdejší LET Kunovice v následující době dodat další modernizované letouny L 410 NG, které poprvé vzlétly v polovině roku 2015 a oproti své předchozí verzi nabídly ještě větší dolet, vytrvalost i nosnost přepravovaného nákladu.
Letouny L 410 najdeme také v méně exotických končinách. Jsou například součástí polské pobřežní stráže, kde jsou letadla doplněna o radar a optoelektronické pozorovací systémy, 2 letouny sloužící primárně pro výcvik parašutistů v Litvě, momentálně procházející rozsáhlou modernizací navigačních systémů. Další létají ale také v Lotyšsku, Maďarsku, Bulharsku, Rusku, Ukrajině, ale také v Brazílii, Chile, Indii nebo Filipínách.
Fotogalerie: - Podněsterské Bendery
„Letouny L 410 slouží pro civilní účely jak provozovatelům komerční letecké dopravy, tak i vládám, armádám nebo aeroklubům po celém světě. Letoun je víceúčelový a je vyráběn v mnoha variantách. Letouny L 410 představují ideální spojení prvotřídních technických parametrů a ekonomického provozu pro přepravu cestujících a nákladu na krátké a středně dlouhé vzdálenosti,“ doplnil Michal Hon s tím, že právě letadla z Kunovic mají výborný výkon ve vysokých teplotách, ale i vysokých nadmořských výškách. A bezpečně létat umí také v extrémních klimatických podmínkách, tedy v teplotách od -50°C do +50°C.
Vysokým bezpečnostním standardům pak odpovídá také to, že např. nejdéle vyráběná verze letounu L 410 UVP-E20 je typově certifikována leteckými úřady pro Evropskou unii, USA, Ruskou federaci, Brazílii, Argentinu, Chile, Peru, Venezuelu, Kubu, Indii, Nepál, Filipíny, Indonésii, Jihoafrickou republiku, Alžírsko, Tchaj-wan a Turecko.
Na vyřešení důchodové reformy jste měli dost času, když jste byli ve vládě, a to i ještě před covidem. Nepřišli jste s ničím a teď o ní nechcete ani s koalicí jednat, ale jak chcete i do budoucna prosadit nějakou zásadní reformu, když už teď se zdají jednání ve slepé uličce? Já mám obavu, že se jako...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.