Letní pohodička končí: Strany postupně startují horkou část předvolební kampaně

18. 8. 2016 11:42

Politické strany postupně zahajují hlavní část kampaně před říjnovými krajskými a senátními volbami. Sociální demokracie v těchto dnech odstartovala cílenou internetovou reklamu, ODS a hnutí Starostové a nezávislí se už několik týdnů snaží přesvědčit voliče z billboardů. Kontaktní kampaň, do které se zapojí i šéfové stran a někteří členové vlády, pak strany zpravidla zahájí na přelomu srpna a září, tedy zhruba šest týdnů před volbami. Vyplývá to z informací od jednotlivých stran.

Letní pohodička končí: Strany postupně startují horkou část předvolební kampaně
Foto: Lucie Bartoš
Popisek: Na guláši zdarma si pochutnaly i děti

Billboardy budou připomínat selfie

ČSSD, která chce za kampaň utratit do 80 milionů korun, už nyní míří na lidi na internetu cílenou reklamou. Funguje tak, že například obyvatelům Středočeského kraje by se měla zobrazovat jen propagace středočeských kandidátů. Na 30. srpna pak vládní strana chystá velký mítink v Plzni, kterého se zúčastní i vedení strany. Zhruba ve stejné době ČSSD nasadí billboardy, na kterých se bude s kandidáty objevovat i premiér a předseda strany Bohuslav Sobotka a které připomínají selfie.

Babiš se zapojí do kampaně v maximální míře

Na účast svého předsedy Andreje Babiše bude sázet i vládní hnutí ANO, které chce z centrální kasy uvolnit rovněž kolem 80 milionů korun. „Předseda Babiš se do kampaně zapojí jako vždy v maximální možné míře přesně tak, jak mu to dovolí ministerský úřad a práce ve Sněmovně,“ napsal ČTK Vladimír Vořechovský z komunikačního oddělení ANO. Šéf hnutí bude jak na billboardech s jednotlivými kandidáty, tak na velkoplošných reklamách. Bude se účastnit setkání s voliči i různých víkendových akcí v regionech.

Hnutí zahájilo kampaň s mottem Chceme lepší Česko už v květnu, kdy spustilo webovou stránku. Na ní mohou lidé upozorňovat na problémy, které je v regionech trápí. Podle Vořechovského má aplikace v současnosti 21 000 aktivních uživatelů. Na 2. září plánuje ANO tiskovou konferenci v Ostravě, na které znovu představí své kandidáty a témata kampaně.

STAN většinou kandiduje už bez TOP 09

Speciální aplikaci, kam lidé budou moci psát své návrhy na to, co by chtěli zlepšit, bude mít i hnutí Starostové a nezávislí (STAN). Hnutí, které ve většině krajů kandiduje bez TOP 09, chce dát na krajskou kampaň asi 15 milionů korun. Do tří milionů by pak měl činit příspěvek rozdělený mezi senátní kandidáty. Horkou část kampaně odstartuje hnutí 31. srpna před krajským úřadem Středočeského kraje.

Lidovci zatím detaily kampaně tají

Lidovci, kteří plánují na krajské a senátní volby dát z centrální kasy 15 milionů korun, zatím informace o podzimní kampani nezveřejnili. Jejich mluvčí Petra Hrušová ČTK sdělila, že zahájení se chystá na konec léta, kdy budou představeny i detaily kampaně. Dá se předpokládat, že nejmenší vládní strana využije, stejně jako v minulosti, svoji zhruba šestadvacetitisícovou členskou základnu a své příznivce k tomu, aby na svých domech, plotech či balkonech vyvěsili stranické plakáty.

TOP 09 má call centrum

Tento model využije i opoziční TOP 09, kterou v minulosti založili především bývalí členové KDU-ČSL. „Stovky podporovatelů vyvěsí na svých domech, plotech, garážích, prostě na viditelných místech dohromady téměř 800 podporovatelských plachet,“ řekla ČTK Martina Baťová z tiskového oddělení strany. Navíc středočeští kandidáti spustili o prázdninách call centrum a voličům a podporovatelům budou až do voleb telefonovat.

Na krajskou kampaň dá tato opoziční strana 25 milionů korun, na propagaci senátních kandidátů pak zhruba 8,5 milionu. Zahájení podzimní části boje o voliče chystá v Praze 23. srpna.

ODS: Grilování a letní kino

Oficiální start horké fáze zatím neplánuje opoziční ODS, která se snaží voliče oslovit už od května. Kromě billboardové kampaně s mottem Zjednodušme to! sází na neformální setkání lídrů s lidmi. Předseda strany Petr Fiala například diskutuje s lidmi v regionech u grilování, kandidát na hejtmana ve Středočeském kraji Martin Kupka zase jezdí s letním kinem. Občanští demokraté pošlou na volby z centrální kasy do 20 milionů korun.

KSČM sází na kontaktní kampaň

Stejnou částku plánuje utratit i KSČM, která chystá tradiční kontaktní kampaň nebo třeba vydávání předvolebních krajských novin.

Vedení Úsvitu – Národní koalice, které centrální zahajovací mítink neplánuje, zatím na kampaň schválilo 6,5 milionu korun.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: vam, čtk

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Moravec chtěl pitvat Babišův audit, ale narazil. A zněla Havlova slova

13:42 Moravec chtěl pitvat Babišův audit, ale narazil. A zněla Havlova slova

Dnes se v Otázkách Václava Moravce setkali předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský, nejvyšší státní…