"Problém lze hodnotit z mnoha úhlů pohledu. Vstupuje do ní nespočet ekonomických zájmů a tedy i každé řešení bude mít svá pro i proti. 0sobně jsem přesvědčen, že vzdělanost obyvatelstva je celospolečenským zájmem a že rovný přístup ke vzdělání je nedotknutelným principem demokratické společnosti rovnoprávných lidí. Tedy školné zásadně ne. Samozřejmě za předpokladu, že se korektně vypořádáme argumenty, které se pro jeho zavedení zdají být oprávněnými," uvádí ve svém textu lidovec Derner.
Naší prvořadou starostí by podle jeho mínění mělo být především vytvářet ve společnosti klima přátelské ke slušným lidem, pro které je radostí něco tvořit. Tedy klima, ve kterém by viděli naplnění takových hodnot jako je sounáležitost a spolupráce.
"Velmi si cením toho, že potkávám mladé lidi, kteří považují za fér společnosti vrátit to, co do nich neinvestovala a proto žádnou emigraci neplánují. A to navzdory tomu, že je jim ze všech stran do hlavy vtloukán princip sebezájmu jako jediná správná hodnota. Možná to bude tím, že mnohem lépe než naši reformní politici chápou, že to nejcennější co v životě máme, jsme také dostali zadarmo. Třeba život, zdraví, jistou míru nadání a rodinu, která nás vychovala," uzavřel Derner.
Dodejme, že po ostré kritice ministr školství Josef Dobeš nepředložil vládě Petra Nečase návrh na zavedení školného, proti němuž se postavila jak většina studentů státních vysokých škol, tak i jejich rektoři.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan