"Problém lze hodnotit z mnoha úhlů pohledu. Vstupuje do ní nespočet ekonomických zájmů a tedy i každé řešení bude mít svá pro i proti. 0sobně jsem přesvědčen, že vzdělanost obyvatelstva je celospolečenským zájmem a že rovný přístup ke vzdělání je nedotknutelným principem demokratické společnosti rovnoprávných lidí. Tedy školné zásadně ne. Samozřejmě za předpokladu, že se korektně vypořádáme argumenty, které se pro jeho zavedení zdají být oprávněnými," uvádí ve svém textu lidovec Derner.
Naší prvořadou starostí by podle jeho mínění mělo být především vytvářet ve společnosti klima přátelské ke slušným lidem, pro které je radostí něco tvořit. Tedy klima, ve kterém by viděli naplnění takových hodnot jako je sounáležitost a spolupráce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan