„Musí se změnit styl výuky," tvrdí Marcel Chládek. „Chceme vytvořit určitý model, který bychom testovali na vzorku škol," doplnil s tím, že matematika nemá být strašákem žáků, ale naopak předmětem, na který se těší.
„Nevím, jestli pan ministr (školství) Fiala bude reagovat na dnešní tiskovou konferenci nějakou nataženou pravicí," připustil však stínový ministr Chládek. Rád by ale s Petrem Fialou spolupracoval.
Svoji koncepci postavil na metodách Milana Hejného z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity. Ten už před několika lety představil koncept pro hodiny matematiky, díky němuž žáky tento předmět prý bude bavit. „Učitel nic nevysvětluje, učitel věří tomu dítěti, že všechno objeví," popisuje Hejný.
Uvádí i konkrétní příklad, a to s výukou záporných čísel. Studenty postavil na značky a nechal je chodit o různý počet kroků dopředu a dozadu, čímž pochopili princip záporných čísel. Přesto že se tato látka vyučuje v šesté či sedmé třídě, podle Hejného ji pochopili i druháci.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan