Koalice složená z ANO, Žít Brno, KDU-ČSL a Strany zelených považuje termín za vhodný kvůli tomu, že v půlce roku 2016 má být hotová studie proveditelnosti obou variant, kterou zpracovává Správa železniční dopravní cesty. Bývalá brněnská rada navrhovala pro referendum termín na konci ledna. Petiční výbor však požadoval termín na podzim za dva roky s krajskými volbami, což noví zastupitelé v úterý schválili. "Tento krok je mimořádně nešťastný pro město Brno, a to z pohledu jakékoliv přípravy možné výstavby nového železničního uzlu," zdůraznil Onderka.
Která varianta je lepší
Podle něj to zkomplikuje čerpání peněz z Evropské unie v rozpočtovém období 2014 až 2020. "Proto může být investice ohrožena," upozornil Onderka. Ten v minulosti s koalicí ČSSD a ODS původně prosazoval odsunutou variantu naproti Zvonařky, kdežto aktivisté nebo Strana zelených požadovala nádraží v centru pod Petrovem. Později však Onderka řekl, že podpoří variantu, na kterou budou peníze. Bez dotace z Evropské unie totiž není modernizace možná, a Brno by tak o výstavbu nového nádraží přišlo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp