Ministerstvo vyzývá učitele v době karantény: Zvolněte. Známky nejsou nástroj nátlaku

04.04.2020 15:22

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) dalo učitelům pár rad, jak vzdělávat žáky a studenty v časech koronaviru. V prvé řadě by si všichni měli uvědomit, že karanténa rozhodně není žádnými prázdninami. Ale učitelé by prý v těchto časech měli trochu zvolnit, nenakládat toho dětem tolik a nepoužívat známky jako jistou formu nátlaku na děti.

Ministerstvo vyzývá učitele v době karantény: Zvolněte. Známky nejsou nástroj nátlaku
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

Současná situace uzavření škol pro žáky představuje pro celý vzdělávací systém úkol zajistit kontinuitu vzdělávání s využitím dostupných forem vzdělávání na dálku. Udržte proto žáky v pravidelném vzdělávání i bez možnosti docházet do školy. Využívejte při tom všechny dostupné komunikační prostředky. Shromážděte, nabídněte a využívejte existující materiály pro výuku, programy a vyzkoušené postupy. Nastavte respektující komunikaci mezi žáky, jejich rodiči a učiteli s cílem pokračovat ve vzdělávání žáků i v této mimořádné situaci. Nikým neplánovaná a nechtěná situace uzavření škol pro prezenční výuku představuje kromě značných obtíží i příležitost skokově zvýšit schopnosti učitelů a žáků využívat digitální technologie k podpoře učení,“ nabádá učitele resort vedený ministrem Robertem Plagou.

Anketa

Kdo podle Vás pohořel v boji s koronavirem?

hlasovalo: 19941 lidí
Základním stavebním kamenem fungování škol musí být podle ministerstva komunikace. Jak komunikace mezi vedením škol a učiteli, tak mezi učiteli a žáky, a v neposlední řadě mezi učiteli a rodiči. Ředitelé by svým učitelům měli poskytnout maximální podporu. Především učitelé, kteří učí nejmenší děti, musí mít na paměti, že je důležité rozvíjet co nejužší kontakty a vést kupříkladu i on-line třídnické hodiny.

Ministerstvo  v této souvislosti radí, aby učitelé využívali pomoci, kterou nabízí veřejnoprávní Česká televize v pásmech UčíTelka, Odpoledka či Škola doma.

„Nezahlcujte žáky nepřiměřeným množstvím úkolů. Opakujte, procvičujte, udržujte u žáků nabyté znalosti a dovednosti a dle možností je dále rozvíjejte.  Nezapomeňte, že smyslem výukových aktivit v této době není primárně sběr podkladů pro klasifikaci. Vzdělávání musí být i za těchto podmínek takové, aby měl žák chuť se učit a v učení pokračovat. Přizpůsobujte výuku možnostem žáků, nepřeceňujte možnosti rodičů a žáků při vzdělávání na dálku, ale ani jejich možnosti nepodceňujte, snažte se zjistit, jaká je realita, řiďte se fakty, usilujte o častou zpětnou vazbu od žáků i rodičů a sami ji hojně poskytujte. Samostatnost nepřeceňujte zejména u mladších žáků, a to zvláště ve vztahu k nové látce a samostudiu. Optimálním přístupem je diferenciace obtížnosti úkolů. Poskytněte žákům možnosti volby. Stanovujte realistické termíny plnění úkolů,“ nabádá ministerstvo kantory. 

Nakonec ministerstvo kantory nabádá, aby známkování nepoužívali jako jistou formu nátlaku na žáky a studenty, aby plnili své úkoly. Důležitější, pode resortu, je motivovat žáky k učení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: mp

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Další problém v Německu. Málo peněz zdravotnicím. Tak si to nenechaly líbit

13:31 Další problém v Německu. Málo peněz zdravotnicím. Tak si to nenechaly líbit

Sociální situace je v Německu čím dál více napjatější. Protesty se začínají objevovat už i v malých …