Mýto slaví rekord. Za první pololetí letošního roku se vybralo přes 4,8 miliard korun

14.07.2015 12:32

Meziročně jde o 12procentní růst. Nejsilnější výběr byl minulý měsíc, kdy růst proti loňskému červnu přesáhl 16 procent. Vyplývá to ze statistik tuzemského provozovatele mýtného systému. Důvodem je vedle lednového zdražování cenových tarifů růst kamionové dopravy.

Mýto slaví rekord. Za první pololetí letošního roku se vybralo přes 4,8 miliard korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Křižovatka se semaforem

Meziročně jde o 12procentní růst. Nejsilnější výběr byl minulý měsíc, kdy růst proti loňskému červnu přesáhl 16 procent. Vyplývá to ze statistik tuzemského provozovatele mýtného systému. Důvodem je vedle lednového zdražování cenových tarifů růst kamionové dopravy.

To dokládá i zvýšení počtu takzvaných mýtných transakcí, tedy plateb kamionů a dalších vozidel s hmotností nad 3,5 tuny pod mýtnými branami. Meziročně ukazatel vzrostl o 8,3 procenta více na 200 milionů transakcí.

Zároveň pokračoval pokles snižování průměrné ceny těchto transakcí na 23,63 Kč v červnu. Ještě v lednu přitom kamiony platily za projetí zpoplatněného úseku v průměru o 86 haléřů více. Za poklesem průměrné ceny stojí především cenové zvýhodnění pro nejvyšší ekologickou kategorii motorů, které se vyhnulo lednové zvyšování cen a ke které se registruje čím dál větší počet kamionů.

Největší podíl na platbách mýtného mají tuzemské přepravní společnosti. Na české kamiony připadá přes 53,5 procenta všech plateb. Následují kamiony z Polska (13,3 procenta), Slovenska (11,66) a Maďarska (5,56 procenta). Na opačném konci pomyslného žebříčku jsou kamiony ze zemí, jako jsou Tádžikistán, San Marino, nebo Izrael, které přes Česko projíždí zřídka a na mýtném tak zaplatí stokoruny. V případě vozidel registrovaných v Izraeli šlo za pololetí o 227 korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

20:21 George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

Americký prezident Joe Biden se potýká při řešení situace na prestižních univerzitách, obsazených pr…