"Právě zásady územního rozvoje jsou platformou pro zvážení všech kumulativních a synergických vlivů jednotlivých záměrů," řekla soudkyně Marie Žišková. Vedení Jihomoravského kraje se k rozhodnutí vyjádří odpoledne na tiskové konferenci. Hejtman Michal Hašek (ČSSD) rozhodnutí soudu oznámil na zasedání zastupitelstva. Svolal kvůli tomu poradu rady. Úspěšný návrh na zrušení zásad podala skupina 14 obcí a 13 zástupců veřejnosti. Krajský úřad musí nyní vypracovat nový strategický dokument, což bude stát miliony korun. Není zatím zřejmé, do jaké míry dnešní rozhodnutí ovlivní konkrétní dopravní stavby. Na většinu páteřních rychlostních silnic ale zatím stejně nejsou peníze.
Soud Haškův kraj zkritizoval
Nejvíce námitek se týkalo silničních koridorů, například rychlostních komunikací R43, R52, R55 a dálničních tangent kolem Brna. Jejich vybudování v navržených koridorech by výrazně ovlivnilo zejména život v jižní části brněnské aglomerace, už nyní nadlimitně zasažené hlukem a imisemi. Kraj podle NSS nevěnoval dostatečnou pozornost například společnému dopadu staveb na Brno-Bosonohy a Troubsko s Ostopovicemi na Brněnsku, kde se potká rozšířená D1 s R43 a jihozápadní tangentou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp