Nelétejte! Vypněte klimatizaci. Kupte elektroauto. Buďte uvědomělí. Banka ČSOB mistruje klienty

22.6.2022 2:11 odp. | Ze sítí

Po vánočním apelu Komerční banky, která skrze influencerku Lucii Zelenkovou vedla Čechy k tomu, aby se vzdali tradičního vánočního kapra ve jménu záchrany planety, se nově rozhodla své klienty o tom, jak se mají chovat, aby byli dostatečně klimaticky uvědomělí, poučit ČSOB. Činí tak skrze maily, které svým zákazníkům přeposílá. „Spalovací motory to mají spočítané,“ píše v nich a radí klientům, jak ufinancovat elektromobil. Banka přitom neskončila jenom u aut, klienty poučila také například o tom, jak být místo „tupého turisty“ letos na dovolené „uvědomělým výletníkem“.

Nelétejte! Vypněte klimatizaci. Kupte elektroauto. Buďte uvědomělí. Banka ČSOB mistruje klienty
Foto: Repro newsletter ČSOB
Popisek: Mailová kampaň ČSOB

Anketa

Buď, anebo. Komu věříte?

hlasovalo: 2972 lidí
Banka, patřící pod belgickou skupinu KBC, své klienty v rámci svého newsletteru s ekologickými tématy oslovila již několikrát a sdělila jim skrze mailovou komunikaci, jak lidi v Česku hodlá podporovat v tom, aby „volili čistší řešení“. V nejnovějším sdělení své kampaně „Myslíme zeleně“, kterou mezi své zákazníky šíří banka také prostřednictvím svých webových stránek, pak pro tentokrát lidem přinesla poučení o ekologické mobilitě. 
 
Československá obchodní banka, a. s., tak v rámci této kampaně hned úvodem klienty poučila, že už to dle ní i přes stále nedořešený postoj EU mají „spalovací motory spočítané“ a naznačila jim, že „jednou z cest je elektropohon“. 
 
„Ekologicky vstřícné auto“, jak banka nazývá elektromobil, je dle ní mimo Česko již velmi populární. „V okolních státech už několik let řádí ‚elektro horečka‘ a počty prodaných aut s čistou energií jdou raketově vzhůru. U nás to sice není taková bomba, ale 38% meziroční nárůst prodeje aut s čistě elektrickým pohonem je konec konců skvělý výsledek,“ píše dále. 
 
Část mailu, který chodí klientům banky:
 
 
Své klienty chce banka „podporovat“ v tom, aby zvolili při cestování „čistší řešení“, nabízí jim proto i nabídku na financování nového elektromobilu, která má být podle banky zvýhodněná oproti konvenčním vozům. 
 
„Jestli přes rok nemáte čas nebo trpělivost jezdit udržitelně“, máte to dle ČSOB zkusit aspoň o prázdninách. Jak? Místo vlastnictví auta, které byste jinak přes rok nevyužili, máte například zkusit sdílenou půjčovnu aut či spolujízdu. 
 
„Soukromé auto průměrně 23 hodin denně stojí, sdílené se využije na 30–40 % času,“ vysvětluje banka, proč je lepší auta sdílet.
 
Kvůli ceně benzínu a inflaci byste se prý také měli zamyslet kromě klimatu na možnost ušetřit, a pokud už auto použijete, pak dle banky „až dvě stovky můžete ušetřit na cestě z Prahy do Brna jen úspornou jízdou“. 
 
„Řaďte včas a nevytáčejte motor zbytečně, menší spotřebu budete mít při rychlosti 90 až 100 než při 140 km/h. Zkontrolujte pneumatiky, jestli jste je nahustili spíš více než méně. Suverénně největší žroutem v autě je klimatizace – nemějte ji zapnutou pořád. Na kratších vzdálenostech to nemá smysl, než se auto vychladí, už jste v cíli,“ vysvětluje svým klientům ČSOB dále. 
 
Zákazníci ČSOB by si měli také dávat pozor na letadla. „Snad každý ví, že letadla vytvářejí obrovskou uhlíkovou stopu. Ale i ta se dá zmírnit, jen je třeba trochu chtít,“ zní z finanční instituce. Varuje, že „business třída má prý až 9x větší ekologickou stopu“ a raději byste měli být v letadle o hladu nebo si vzít na palubu jídlo z domova, jelikož „ušetříte mnoho zbytečných obalů“. 
 
Nejlépe pak učiníte podle banky, když místo letadla do Neapole, které je z Prahy v Neapoli za méně než 2 hodiny, zvolíte mnohahodinovou variantu po zemi, která zabere při použití trasy doporučované bankou 20 až 23 hodin.
 
„Ve tři odpoledne vyrazí vlakem do Vídně (cesta cca 4 hodiny). V půl sedmé nasedne do rakouského lůžkového kupé, zchrupne si a v deset dopoledne je v Římě včetně křupavých houstiček a cappuccina k snídani v ceně jízdenky. Jestli se chcete prásknout přes kapsu a vyzkoušet si cestu rychlovlakem, pak jste zhruba za hoďku v Neapoli a svištíte si to 280 km za hodinu. Nebo se za méně než třetinu ceny vezete osobákem 4 hodiny, ale více toho vidíte. Cena sakumprásk bez rychlovlaku plus minus stejná jako pět letenek a zážitek pro děti nový, vzrušující a… rozhodně ekologičtější než jízda autem,“ doporučuje ČSOB. 
 
A až dorazíte do cílové destinace, nemáte být podle banky jedním ze zástupu „tupých turistů“, máte být prý „uvědomělým výletníkem“. Jak na to? Dle ČSOB například pomůže nenechávat si uklízet každý den pokoj v hotelu, sbírat odpadky po ostatních v tamní přírodě či „nepodporovat týrání zvířat“ a odmítnout jízdu na slonech nebo návštěvu delfinária. „Nepostradatelná, zvláště na trecích v přírodě, je powerbanka. Superudržitelní cestovatelé ale dají přednost solární nabíječce,“ zní také jeden z tipů navíc.
 
Po návratu z dovolené navíc mohou klienti ČSOB přemýšlet o tom, že podpoří výzvu spolku Automat a začnou jezdit  Do práce na kole. Banka poukazuje, že tu letos přijalo téměř 25 tisíc lidí po celé republice „a v průběhu května ráno nesedali do auta, ale na kolo, koloběžku nebo obuli tenisky a vyrazili prostě po svých“.
 
Změna čeká i na samotné zaměstnance banky. „V květnu se u nás jezdí na kole, podzim je ve znamení ekologických cest do práce, tedy například MHD,“ shrnuje totiž, že „k šetrnějšímu cestování do práce“ vede i své zaměstnance
 
 
Není to poprvé, co se banka snaží přimět své klienty myslet ekologicky
 
Rozruch již dříve v Česku vzbudila Komerční banka, která se v předvánočním čase pokoušela své klienty přesvědčovat k neslavení Vánoc tradičními českými zvyky, především prostřednictvím videí na sociálních sítí – právě na jednom z nich se ke klientům banky obrátila i mladá influencerka Lucie Zelenková a žádala Čechy, aby se ve jménu záchrany planety Země vzdali vánočního kapra.
 
Zelenková, která se živí tím, že čte knížky a poté pro svých 60 tisíc sledujících informuje, co přečetla, ve videu natočeném s Komerční bankou radila, aby si Češi vánočního kapra odpustili ve jménu úsilí o zelenější planetu. „Nechcete to letos třeba zkusit jinak? Ať jsou pak ty Vánoce lehčí,“ ptala v rámci vánoční kampaně Komerční banky.
 
Později ředitelka pro komunikaci KB Hana Kovářová uvedla, že banky musí takto tlačit na své klienty na přání evropských regulátorů. „Banky v tomto pokrytecké nejsou, tranzicí totiž budeme muset projít – klimaticky neutrální Evropa do roku 2050. To je fakt. Česká republika se k tomu přihlásila,“ uvedla po „rybí kauze“.
 
Ukázala také na to, že již dnes u nás lidé jsou vedeni podle kreditového skóre, které se posuzuje například při investicích. Pro ty, kteří nemají dobré environmentálně udržitelné sociální skóre, prý návštěva banky nemusí dopadnout dobře.
 
U ČSOB to také není poprvé, co svým klientům radí změnu životního stylu, dříve své klienty poučila, že „světová on-line komunikace stojí za 2 % emisí skleníkových plynů“ a navrhla jim, aby například neodpovídali na mailovou komunikaci, pokud to není nutné a například tak druhé osobě nezasílali poděkování za zprávu. 

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: rak

Martin Exner byl položen dotaz

Dotaz

Vážený pane poslanče, po přečtení níže uvedeného článku, si dovoluji obrátit se na vás s následujícím dotazem. Píšte tam, že nás nás Rusko snaží zmanipulovat atd. My i mí přátelé nic takového nevidíme, sledujeme zprávy na čských tel. stanicích, posloucháme Radiožurnám, Country rádio, pohybujeme se ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Mají zbraně a Sorose.“ Migrace ožívá. Maďarsko ostře k EU

8:24 „Mají zbraně a Sorose.“ Migrace ožívá. Maďarsko ostře k EU

Maďarsko se v posledních dnech na svých hranicích dostává do velkého tlaku. Země, zaznamenávající vy…