Podle deníku MF DNES byl mezi odvolaným ředitelem Lichem a dozorčí radou Dopravního podniku spor především o to, jak se má řídit akciová společnost patřící městu a jakou roli má v kontrole podniku hrát dozorčí rada. Ředitel Lich, ostřílený a akční byznysmen, měl pocit, že ho politici zdržují a tlačí na něj. Dozorčí radě se naopak nepozdávalo, že jim ředitel nedává informace a o všem je informuje později. Tyto spory vyvrcholily na středečním jednání.
Tam se vedl hlavní spor především o pojištění majetku a odpovědnosti Dopravního podniku. Při Lichově nástupu byl připraven tendr na výběr nového pojistitele, protože současná pojistka vyprší na konci roku. Lich však tendr zrušil. „Když jsem to konzultoval s experty a lidmi z trhu, tak mě ujistili, že platíme minimálně o dvacet procent víc, než bychom mohli,“ vysvětluje. Oslovením zahraničních pojistitelů by se podle něj dalo ušetřit až 130 milionů.
Členové Dozorčí rady však namítali, že nový tendr se nestihne uzavřít. „Výběrové řízení v Česku trvá pět až šest měsíců, v EU až jeden rok. V tomto ohledu je více než pravděpodobné, že DP nestihne úspěšně pojistitele vybrat a tím poruší zákon,“ upozornil podle zápisu z jednání člen dozorčí rady Marek Doležal (TOP 09). Následně někteří účastníci jednání připomněli, že by za to město pravděpodobně dostalo pokutu od ÚOHS.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav