"Je to běžný postup. Jedna reklama zmizí a o pár metrů vedle vyroste další. Než úřady rozhodnou o jejím odstranění, majitel té plochy má už vyděláno. Prostě se mu to vyplatí," tvrdí vedoucí střediska správy a údržby dálnic v Mirošovicích u Prahy Stanislav Šimon.
Likvidace takové jedné nelegální reklamy trvá přibližně dva měsíce. Za tu dobu majiteli vydělá průměrně 15 tisíc korun. "Je to snadný výdělek. Tomu člověku nehrozí od ministerstva dopravy ani žádná sankce. Pouze se mu oznámí, že je jeho reklamní plocha nepovolená," vadí Švorcovi nedostatek legislativy.
Související: Slibovali zrušit billboardy. Přitom tu budou dalších 10 let
Podle auditu ředitelství je podél českých dálnic rozmístěno 2226 reklam. Ředitelství chce ale především odstranit ty billboardy, které jsou pro řidiče nebezpečné - jsou blízko silnice nebo natolik nízko, že v případě nárazu by podjíždějící auto „skalpovaly".
V plánu bylo i celkové zrušení billboardů. To však není v blízké době možné kvůli nájemným smlouvám, jež se nedají snadno vypovědět. Nejdéle trvající smlouva končí v roce 2018, tehdy by mohl zmizet i poslední billboard z okolí dálnic.
Čtěte více:
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan