Propouštět budou podle Ševčíka i jiné podniky, nejen Volkswagen. „Bude muset propouštět s naprosto nesmyslným ideologickým programem Green Dealu,“ řekl ekonom. Zmínil svého světoznámého německého kolegu Hanse-Wernera Sinna, který o Green Dealu říká, že nikdy předtím svět neviděl srovnatelnou snahu o ochranu životního prostředí a jen zřídka, s výjimkou válečných dob, kdy byly tržní ekonomiky vystaveny rigidnímu centrálnímu plánování, se chovaly tak, jak se dnes chová Evropská komise. Podle Ševčíka to Sinn spojuje také s tzv. dekarbonizací, kdy „ta odvážná řešení, která navrhovala Evropská komise především v podání Timmermanse, se ukazují jako naprosto scestná“. Podle Miroslava Ševčíka si to dnes uvědomují už i šéfové všech velkých evropských průmyslových firem včetně automobilek, protože vidí, jak ztrácejí konkurenceschopnost na světovém trhu.
Miroslav Ševčík se ještě zastavil u tématu dekarbonizace. „Vůbec nejsme schopni zabezpečit výrobu elektrické energie, která by byla zaručená bez uhelné stopy.“ Jako kontrast k zelené Evropě zmínil Indii a Čínu, kde probíhá výstavba desítek nových uhelných elektráren a tepláren. Podle Ševčíka to Hans-Werner Sinn označuje za přeměnu ekonomického systému, kterou státy východní Evropy již v historii zažily, ale západní země s ní nemají zkušenosti. Ševčík srovnává současný model řízený z Bruselu s tím sovětským. „A ještě navíc dělá daleko více chyb tento bruselský systém, než dělalo tehdejší RVHP,“ dodal.
Ševčík uvedl, že Evropě chybějí suroviny pro výrobu baterií a dalších důležitých komponent elektromobilů. „Jsou bohužel na území Číny, Ruska, Afriky, případně Jižní Ameriky,“ upozornil. A v kritice plánu pokračoval s tím, že zatím nejsou vyřešeny základní problémy: „Nikdo zatím nebyl schopný spočítat ekologické dopady výroby elektromobilů. Nikdo nebyl schopný zabezpečit, aby byla výroba elektřiny v dostatečném množství, víme, že jsou dnes oblasti, které již procházejí takzvanými black-outy. Nikdo nebyl schopný říct, jak se budou vyvíjet stavby dobíjecích stanic.“ Jako příklad uvedl Ševčík velká sídliště typu pražského Jižního Města, Bohnic nebo Proseka. „To si tam budou pouštět ty prodlužovačky z balkonů a z oken ti lidé na to dobíjení?“ ptá se.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ekonomika , iDNES , Ševčík , elektromobilita
autor: Jan Novotný
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 15 | 0
Další články z rubriky

20:37 Loutkáře máte v Rusku, soptila Leyenová. Sype se jí prý i vlastní frakce
Ursula von der Leyenová přečkala hlasování o vyslovení nedůvěry. Zatímco politici z koalice to považ…
- 18:06 Peníze na „obranu“ do hodnot a neziskovek? Zahradil má obavy
- 12:45 Poučování lůzy z festivalového luxusu. Holec zdraví Vary
- 10:39 Zásadní otázka k blackoutu. Vitásková je velmi zvědava na odpověď
- 18:03 Zaplaťte miliony a můžete „bydlet“. Šokující vývoj v ČR
- 12:40 A do mě se může? Zlá připomínka v kauze Turek a Rychlíková