Podle mluvčího ÚOHS Martina Švandy, dál pokračuje šetření podaných stížností na tento tendr, jejž Ministerstvo dopravy vypsalo loni v červnu.
Například nynější provozovatel mýtného, společnost Kapsch, zpochybňuje deklarovanou technologickou neutralitu tendru. Tvrdí, že v jeho podmínkách je jednoznačně preferována satelitní technologie. To by prakticky znemožnilo využít po roce 2019 dosud používaný mikrovlnný mýtný systém, který vybudoval právě Kapsch a nyní je plně ve vlastnictví státu.
Nespokojenost s probíhajícím tendrem vyjadřují postupně i politici. Na včerejší tiskové konferenci před jednáním Poslanecké sněmovny se také KSČM, jeden z uvažovaných hráčů při sestavování vlády, ostře ohradila proti vypsanému mýtnému tendru. KSČM nesouhlasí s ministrem dopravy Danem Ťokem (ANO) a jím navrhovaným zpoplatněním více než 900 km silnic I. třídy. Toto číslo považuje za absurdní. Na tiskové konferenci to včera řekla místopředsedkyně hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Květa Matušovská (KSČM).
Otvírání obálek se blíží, co se všechno dozvíme?
O mýtu mluvila mimo jiné i proto, že již zítra má dojít k otevírání obálek s nabídkami firem, které chtějí od roku 2020 provozovat český mýtný systém. „Mýtný systém za celý svůj provoz přinesl do rozpočtu SFDI více než 87 miliard korun. Po zpoplatněných dálnicích projede průměrně 66 tisíc kamionů každý den. Dlouhodobá průměrná efektivita výběru mýta, která byla měřena nezávislým auditorem, je 99,5 %. Osm měsíců výběru mýta stačilo, aby se státu zaplatila investice do výstavby celého systému,“ ocenila místopředsedkyně hospodářského výboru Sněmovny Květa Matušovská. současný mýtný systém, který stát vlastní a zřejmě se ho po výběrovém řízení a zpoplatnění silnic nižších tříd dobrovolně úplně zbaví.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: red