Okamura může dostat až 14 procent. Pozor, Pražáci, varuje analytik

21.09.2017 13:31 | Zprávy

Moderátor DVTV Martin Veselovský si pozval do studia datového analytika a novináře Josefa Šlerku. Dozvěděl se od něj, že z pohledu na sociální sítě by se mohlo zdát, že černým koněm voleb je Tomio Okamura a jeho uskupení Svoboda a přímá demokracie.

Okamura může dostat až 14 procent. Pozor, Pražáci, varuje analytik
Foto: Daniela Černá
Popisek: Předseda SPD Tomio Okamura na závodech horských kol

Při pohledu na sociální sítě se zdá, že černým koněm parlamentních voleb bude Tomio Okamura, kterého na sociálních sítích sleduje obrovské množství fanoušků. „V počtu fanoušků by Okamura vyhrál,“ prozradil dokonce Šlerka. „Záleží ale, jak to chcete počítat. Mohli bychom třeba spočítat, kolik lidí něco unikátně olajkovalo za poslední čtyři měsíce. Tam by vyhrála TOP 09. Nebo bychom mohli počítat, kdo má nejvěrnější fanoušky... a tam by vyhráli komunisté,“ pokračoval v rozboru situace.

Andrej Babiš také poutá pozornost fanoušků, jeho hnutí ANO už ale tolik netáhne. ČSSD uživatele facebooku také moc netáhne. Podle Šlerky je to i tím, že facebook láká mladší a střední generaci, a to ještě především generaci žijící ve větších městech. Statší generace nad padesát let a lidi žijících v menších městech a na vesnicích se facebooku příliš nevěnují. Takže to, že někdo vyhrává na facebooku nemusí nic vypovídat o tom, jaké budou jeho reálné výsledky ve volbách,“ zdůraznil Šlerka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ne, prosím, ne.“ Viděli Evu Holubovou v Kauflandu

16:30 „Ne, prosím, ne.“ Viděli Evu Holubovou v Kauflandu

Eva Holubová se po nějaké době opět proslavila na sociální síti. Dělá „babičkovský idol“ pro řetězec…