„Mají si všímat jednak počtu vstupů, na to, zda ty vstupy nejsou psány přes kopírák. Mají to hodnotit s rezervou, mají se tam především dívat na to, jestli se pacienti vyjadřují například k době čekání a také ke zdvořilosti, s jakou je s nimi zacházeno, k časnosti hlášení výsledků a podobně,“ popsal pro ČRo odborník na kvalitu ve zdravotnictví David Marx.
Navíc jsou podle jeho slov i běžné dotazníky na spokojenost pacientů v nemocnicích anonymní, na internetu to tedy není žádná výjimka. Podle jeho doporučení by si měli pacienti hlavně všímat těch hodnotících prvků, které může posoudit i laik.
Česká lékařská komora však podobná hodnocení jako například na serveru Toplékař.cz odsuzuje. Pacienti tomu prý nemají příliš věřit. Šéf komory Milan Kubek doporučuje, aby si vybírali doktora spolehlivějšími cestami.
„Nejlepším informačním zdrojem může být jejich ošetřující lékař, kterému důvěřují, a ten svému pacientovi nejlépe poradí, za jakým odborníkem, specialistou má jít. To je určitě mnohem spolehlivější,“ míní Kubek.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
autor: pan