V politickém zákulisí se šeptalo o tom, že by na místo ministra dopravy mohla nastoupit sama Peake. A ona toto možné řešení nepotvrdila, nicméně ani nepopřela. „Těch řešení existuje několik, máme před sebou jednání s panem premiérem. Také se zabýváme redukčním balíčkem a o těchto věcech bychom se měli bavit najednou,“ odvětila neurčitě.
Svou misi ve Vládním výboru pro koordinaci boje s korupcí ale považuje za nedokončenou. „Je před námi ještě hodně úkolů,“ přiznala. V případě, že by se stala ministryní dopravy, by agenda rozhodně nezanikla. Pod čí vedení by přešla, však odmítla spekulovat. „Vše projednáme v pondělí nebo v úterý na schůzce s premiérem,“ oznámila.
Protikorupční výbor by neměl zaniknout
Její slova potvrdil i Ondráčka: „Protikorupční zásady jsou teprve v začátcích a ještě nepřinesly žádnou výraznější změnu.“ Funkce předsedy by tak v každém případě neměla zaniknout, ale kdo by ji případně obsadil, je mu prý jedno.
A kde spatřuje největší riziko vzniku korupce? „Obrovským korupčním potenciálem je pro mě zvyk, že politici, kteří neuspějí ve vysoké politice, nastupují do čela státních podniků.“ Zmínil bývalého rebela Marka Šnajdra, který směřuje vedení Českých drah, podobně jako Ivan Fuksa nastoupil do Aeroholdingu.
Vláda odvádí pozornost od vážných témat
Ondráčka kritizoval i přístup vlády. „Vládní strany nás krmí nepodstatnými opatřeními, ale odvádí nás od podstatných témat,“ uvedl. Nechápe prý, proč kandidát na ministra dopravy Robert Vacek představoval podle premiéra Petra Nečase bezpečnostní riziko, protože je bývalým bezpečnostním ředitelem Víta Bárty. „Nyní sedí v ČEZu. To už není bezpečnostní riziko?“ ptá se.
Svou špetkou do mlýna přispěl i Bouchal, který důrazně popřel, že by se něco takového mohlo odehrát i ve Velké Británii. „Zde jsou jasně oddělené politické a ekonomické role,“ prohlásil.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem