Naposledy například uniklo před Vánoci z internetového bazaru hlavního města pětatřicet tisíc e-mailů a hesel. Jenže ti, kterým údajně patřily, se to dozvěděli až z novin, a to měsíc a půl potom, co o útoku hackerů informoval provozovatele bezpečnostní expert. Samozřejmě, že mezitím ukradená hesla, která dotyční lidé používají napříč internetem, mohl kdokoliv zneužít. S podobnými úniky, jaké postihly tento internetový bazar pražského magistrátu, se potýkaly za poslední léta mnohé české společnosti.
Tomu by ale měl být brzy konec. Nová legislativa EU nařizuje, aby firmy či instituce, kterým takové obsahy uniknou, náhlasily únik nejdéle do dvaasedmdesáti hodin Úřadu pro ochranu osobních údajů a také musí informovat ty, kterým údaje patřily, aby měli možnost na situaci co nejdřívě zareagovat například změnou hesla.
„Nařízení má cílit hlavně na ty, kteří ve velkém obchodují s naším soukromím,“ uvedla eurokomisařka Věra Jourová, která je za pravidla odpovědná, a dodala, že nová pravidla reagují na narůstající rizika zneužívání, úniků a zpeněžování osobních dat Evropanů, která přinesla digitální éra. Nové nařízení pod zkratkou GDPR začne prý platit od 25. května na území celé Unie a obecně formuluje, co musejí všechny firmy, které nakládají s osobními údaji občanů, dodržet, aniž by to musely jednotlivé státy začlenit do zákonů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab