Ministr dopravy Antonín Prachař usedl v křesle hosta nedělních Otázek Václava Moravce České televize a hned na úvod prozradil, že jeho rezort může v příštím roce počítat se čtyřiačtyřiceti miliardami korun, a to bez evropských peněz. Tato částka může být ještě navýšena o dalších 12 miliard z národních zdrojů.
Prioritou jsou dálnice D11 a D8. Ministr ale nezapomíná ani na D1
„My jsme říkali, že budeme šetřit, takže se dnes podíváme, zda můžeme ušetřit prostředky, a pokud budou připraveny projekty s pravomocným stavebním povolením, pak je vláda připravena tyto prostředky přidat,“ prohlásil ministr. My musíme zvažovat, které akce jsme schopni dokončit a zúčtovat, pokračoval Prachař s tím, že na prvním místě je dokončení dálnice D11. Počítá se také s dokončením dálnice D8, a to i navzdory nestabilnímu svahu v místě, kudy dálnice vede. Pokud se nebude svah sesouvat, stavba D8 by mohla pokračovat na jaře příštího roku. „Dálnice nebude dokončena, to předpokládáme v roce 2016, ale více ukážou až sanační práce,“ popsal situaci ministr.
A jak to bude s dokončením modernizace dálnice D1? „Harmonogram počítá s rokem 2020 a my uděláme všechno pro to, abychom toho docílili,“ ujistil ministr. Již teď je jasné, že jeden ze zhotovitelů neplní své závazky, a pokud skutečně nastane zpoždění delší než 220 dní, tak bude uplatněna sankční pokuta, a to milion korun denně. Za oněch 220 dní tak sankce dosáhnou takřka čtvrt miliardy korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp