První problém vidí v celkovém nastavení maturit. „Státní maturity totiž prokázaly, že pokud chceme mít tuto zkoušku jako určité objektivní měřítko znalostí, nelze ji přikládat na tak širokou paletu škol, jako to nyní děláme,“ uvádí s tím, že jeho osobní názor je, že je třeba skutečně oddělit skupinu „střední školy“ (ať již gymnázia nebo odborné školy) od učebních oborů.
Druhý problém vidí v tom, že se ke studiu dostává mnoho studentů či žáků, kteří již dávno na školách nemají být, protože si vybrali pro svoje vzdělávání příliš náročné ústavy nebo nejsou studiu ochotni věnovat dostatek času a energie. Problém je to o to závažnější, že takto dochází k nemalému mrhání penězi z veřejných rozpočtů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam