Praha možná nedostane dotaci na stavbu metra A do Motola

30.05.2012 22:44

Pražskému dopravnímu podniku hrozí, že nedostane sedmimiliardovou dotaci na výstavbu metra A do Motola. Nesplňuje totiž podmínku, že do zprovoznění nového úseku bude v provozu autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R.

Praha možná nedostane dotaci na stavbu metra A do Motola
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra
reklama

Tyto dvě podmínky požadoval posudek v rámci procesu EIA. Dopravní podnik hlavního města Praha (DPP) podle své mluvčí Moniky Lojínové hledá náhradní řešení, chystá proto terminál a parkoviště u plánované stanice Veleslavín.

Jednou z podmínek kladného stanoviska odboru ochrany prostředí pražského magistrátu k výstavbě prodloužení metra bylo to, že úsek bude zprovozněn "až v návaznosti na realizaci a zahájení provozu autobusového terminálu a parkoviště P+R na Dlouhé Míli." Terminál měl být součástí modernizace železniční trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště.

Tato podmínka je ale v příštích letech nesplnitelná, podnik proto hledá náhradní řešení. "V současně době se připravuje k realizaci dopravní terminál Veleslavín, který bude kromě autobusového terminálu obsahovat i více než 100 parkovacích míst P+R. V rámci schvalovacího procesu žádosti o dotaci z Operačního programu Doprava je Evropská komise o způsobu řešení této záležitosti průběžně informována," sdělila Lojínová.

Kvůli úsporám ale původně hrozilo, že ani u stanice Veleslavín záchytné parkoviště nebude. Na Dlouhé Míli se navíc počítalo s výrazně větším parkovištěm, které mělo nabídnout několik stovek parkovacích míst.

Podle ministerstva dopravy se Evropská komise (EK) žádostí DPP o dotaci zabývá od srpna loňského roku. V prosinci byl schvalovací proces přerušen, EK měla k žádosti připomínky. Po dopracování byla žádost v březnu letošního roku opět předložena, komise si ale vyžádala další upřesňující informace. Podle ministerstva se jedná o běžný postup.

"Zpracování těchto dodatečných informací je v odpovědnosti žadatele projektu, tj. Dopravního podniku hl. m. Prahy. V případě akceptování těchto dodatečných informací ze strany EK by následně již nic nemělo bránit dokončení schvalovacího procesu," napsal Roman Kluzák z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Stavba metra bude stát podle cenové úrovně z roku 2008 zhruba 19 miliard korun. DPP by chtěl z EU získat dotaci asi 287,7 milionu eur (7,4 miliardy korun). Na část výstavby si podnik půjčí také od Evropské investiční banky (EIB). Nový úsek metra bude měřit přes šest kilometrů a měl by být zprovozněn v roce 2014.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: pan, čtk
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ruský pohled na kauzu Koněv: I u nás víme, že s památníky to může být složité. Ale plánovat kvůli tomu vraždu tří starostů?

19:51 Ruský pohled na kauzu Koněv: I u nás víme, že s památníky to může být složité. Ale plánovat kvůli tomu vraždu tří starostů?

Agent s ricinem. Podle českých médií to je čtyřiatřicetiletý ředitel Ruského střediska vědy a kultur…